"מייקל ג'ורדן היהודי" חתם לשלוש עונות במכבי ת"א

תמיר גודמן, המכונה "מייקל ג'ורדן היהודי" סיכם לשלוש עונות במכבי ת"א. ראשי מכבי ת"א ומאמנה, דייוויד בלאט, שמרו בשנים האחרונות על קשר רצוף עם הרכז היהודי-אמריקני בן ה-20, שבעבר דחה הצעות לשחק ב-אנ.בי.איי עקב היותו שומר מצוות.

לפי סטיבן האומן, פרקליטו וידיד משפחת גודמן, עשויה מכבי ת"א להשאיל את גודמן בעונה הראשונה להפועל גליל-עליון בכדי לצבור דקות משחק בליגה הישראלית. האומן הדגיש כמובן כי קיים סעיף בחוזה הפוטר אותו מאימונים או משחקים העשויים לגרום לחילול שבת.

גודמן אמר היום ל-ONE: "אני מאוד שמח עד הסיכום. לשחק בישראל היה החלום שלי, ואני מאושר להגיע למדינת היהודים. היה לי קשה לראות מרחוק את מה שעובר על המדינה באחרונה, ואני מקווה להביא לכאן שמחה".

גודמן (1.90 מ') נחשב לכוכב במשחקי התיכונים וזכה לכינוי 'ג'ורדן היהודי' כשקלע 35 נק' בממוצע למשחק ב'תלמודיק אקדמי' בבולטימור, אבל ויתר על מילגה ממכללת מרילנד ובחר בטוסון, בין השאר בגלל שהמאמן מייק ג'קולסקי הסכים לשנות את לוח המשחקים של המכללה כדי שלא תשחק ביום שישי בערב או בשבת.

גודמן פתח ב-23 משחקים בעונתו הראשונה ותרם 6 נק', 4 אס' ו-2.5 ריב' למשחק, אבל במהלך העונה השניה פוטר המאמן ג'קולסקי ומייק האנט, שמונה במקומו, העניק לשחקן פחות מ-12 דקות במשחק. בעונה האחרונה, אחרי סכסוך עם האנט, גודמן לא שיחק כדורסל, ונשאר בקולג' רק כתלמיד.

בראיון ל"ג'ואיש טיימס" נשמע גודמן נרגש: "הדבר הראשון שעלה לי לראש אחרי הסיכום הוא 'ברוך השם'. אין דרך אחרת להסתכל על כך. השם בירך אותי".