יזמים ישתפו פעולה בבניית 800 דירות במרכז

תמורת המכירות נאמדת ב-220 מיליון דולר * דיסקונט והמזרחי נותנים ליווי פיננסי לפרויקט

יזמי הנדל"ן גיורא רוזנבאום מהוד השרון וסימון אביב מכפר סבא חתמו על עיסקה לשיתוף פעולה ביניהם, לבניית 800 דירות באזור המרכז. תמורת המכירות נאמדת ב-220 מיליון דולר. זוהי עיסקת השותפות הגדולה ביותר בין יזמים פרטיים שנחתמה בתקופה האחרונה.

רוזנבאום הוא, בין היתר, הבעלים של 300 דונם בהוד השרון, ובבעלותו גם קרקעות בכפר סבא ברמת השרון, בדרום ת"א ובמקומות אחרים. אביב הוא בעליה של חברת הבנייה א.ד.ר קאלש, הבונה זה 35 שנה באיזור המרכז. על-פי החוזה בין הצדדים, יכניס רוזנבאום לעיסקה את הקרקעות שברשותו, ולאחר מכן ישקיעו השניים במשותף ובחלקים שווים את ההשקעות בבנייה. ההכנסות והרווחים יחולקו בין שניהם, כאשר רוזנבאום יקבל בנוסף תמורה על שווי הקרקע.

בשנה הקרובה יבנו היזמים 160 דירות על מגרשים בבעלות רוזנבאום בהוד השרון ובכפר סבא. תמורת המכירות נאמדת ב-40 מיליון דולר. הבנקים דיסקונט והמזרחי נותנים ליווי פיננסי.

על-פי החוזה, בשלב שני הם יבנו 650 דירות נוספות על קרקעות של רוזנבאום בהוד השרון ובערים אחרות. חלק מהקרקעות מוגדרות חקלאיות, ונמצאות בשלב של שינוי ייעוד ותב"ע, כדי להופכם לקרקע לבנייה למגורים.

רוזנבאום ואביב מעריכים, כי למרות השפל הנוכחי בשוק, יהיה ביקוש לאלפי דירות באיזור השרון. לדעתם, פיתוח התשתיות באיזור, ובמיוחד כביש 531, יקצר את הדרך בין כפר סבא והוד השרון לבין ת"א וערים מרכזיות אחרות, ויגביר את הביקוש לדירות באיזור.

בבעלות רוזנבאום גם מגרש בן 8 דונם ברח' סלמה 46 בת"א. בימים אלה הוא מקדם תוכנית לבניית 18 אלף מ"ר מסחר ומשרדים ומגדלי מגורים. מימוש התוכנית תלוי באישור של הוועדות לבניין ערים, והפרויקט ייבנה בהדרגה ועל-פי מצב השוק.