נמשכת פרשת לה-נסיונל: קיבוץ יגור תובע 7.5 מיליון שקל ממנהליה ומהדר

טוען: לה-נסיונל ומנהליה הונו את קיבוץ יגור * הגיש גם הודעת צד ג' לחכמי ואחרים

קיבוץ יגור הגיש היום (ד') לבית-המשפט המחוזי בת"א תביעה שכנגד, בסך 7.5 מיליון שקל (לצורכי אגרה), נגד חברת הביטוח הדר (לשעבר חברת לה- נסיונל), נגד המנכ"ל לשעבר של לה-נסיונל, ד"ר משה פרג, ונגד מיכאל רוזנבלט, לשעבר המשנה למנכ"ל ומנהל אגף ביטוח החיים שלה.

לה-נסיונל היתה חברת ביטוח, שהתקשרה בעסקאות ביטוח עם קיבוץ יגור, בשנים 91'-95'. נגד לה-נסיונל וכן נגד פרג ורוזנבלט, הוגשו כתבי אישום בגין מעשי מירמה והונאה, הנוגעים לעסקאות ביטוח שערכה לה-נסיונל עם קיבוצים רבים, בהם יגור, בשנים 92'-95', ואשר בגינם הפיקו לה-נסיונל ומנהליה רווחי עתק ממבטחי משנה ומציבור המשקיעים במניותיה.

קיבוץ יגור טוען בתביעה שכנגד, באמצעות עוה"ד ד"ר יוסף שגב וסיני אליאס, כי לה-נסיונל ומנהליה ביצעו מעשי מירמה והונאה כלפי יגור, שעניינם הוצאה ושימוש פסול בתעודות פטירה של חברי הקיבוץ, ונטילת כספים שלא כדין על ידי שימוש בתעודות.

לטענת יגור, הנתבעים הפרו את תוכנית הביטוח עם הקיבוץ, בשל החלטה חדצדדית של פרג, להפסיק את התוכנית בטרם מועד פקיעתה, בשל חוסר שביעות רצונו מ"מספר התמותות" בקיבוץ.

בד בבד הגיש היום קיבוץ יגור הודעה לצד ג', בעניין התביעה שהוגשה נגדו על-ידי חברות הביטוח הדר ומנורה, בקשר להסכמי ביטוח החיים, שבהם התקשרו התובעות עם הקיבוץ. התביעות מתייחסות לעסקאות ביטוח חיים, שיזם סוכן הביטוח דני וינמן.

ההודעה לצד ג' נשלחה ליוסף חכמי, לפרופ' חיים בן-שחר, לאיתמר בורוביץ' וכן לדירקטורים לשעבר בלה-נסיונל: בורוביץ', שלמה נס, צבי קינן, צבי דינשטיין, שלומית לוטם, מרון איזיקסון, שלמה רייזמן, יעקב שחר, מנשה קציר, רוני דיסנצ'יק וכן לעזרא עבאדי, לשעבר משנה למנכ"ל לה-נסיונל ושמואל לב לשעבר סמנכ"ל, חשב ומנהל הכספים שלה.

יגור טוען, כי אחריותם של כל אחד מהצדדים השלישיים נובעת ממעורבותם בתוכניות הביטוח, וכי צמחו להם טובות הנאה שונות מתוך התקשרותה של להנסיונל בתוכניות הביטוח עם הקיבוצים, ובכללן עם יגור.

סכום ההודעה לצד ג' מסתכם במלוא סכום התביעה של לה-נסיונל - כ-45 מיליון שקל נכון להיום, ובמלוא סכום התביעה של מנורה - 5.2 מיליון שקל, נכון להיום.

יגור הגיש גם כתב הגנה בתגובה לתביעות של הדר ושל מנורה נגדו, שבו נטען, כי כתבי התביעה הם תסריט בדוי, כיד הדמיון הטובה, במטרה להציג את אדריכלי המירמה וההונאה, לה-נסיונל ומנהליה, כקורבנות תמימים שהולכו שולל כביכול, על-ידי קיבוצים שרכשו תוכניות ביטוח מלה-נסיונל (ת.א 2417/01).