תחקיר "מעריב": יוסי גינוסר, שליח רה"מ ברק לערפאת, ניהל עבור ראש הרשות הפלסטינית חשבון בסך 300 מיליון דולר

גינוסר, לפי החשד, אף גזר על דמי הניהול קופון שמן; המשטרה ל"מעריב": גנוסר ייחקר בימים הקרובים; גינוסר לערוץ 1: לא ניהלתי את החשבון, זהו רצח אופי

יוסי גינוסר, מבכירי השב"כ לשעבר, ניהל חשבון בסך 300 מיליון דולר עבור יאסר ערפאת והרשות הפלסטינית בעת שניהל מו"מ מדיני מול הרשות, עבור ממשלתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. כל זאת, כאשר האינתפיאדה ומעשי הטרור נגד אזרחים ישראלים נסקו לשיאים. כך קובע תחקיר מאת הכתב בן כספית בעיתון "מעריב", המתפרסם במלואו היום (ו').

גינוסר, לפי החשד, אף גזר על דמי הניהול קופון שמן מאוד, המוערך בעשרות מיליוני שקלים. לפי אתר "מעריב", ראש הממשלה אריאל שרון, הורה לראש המוסד, מאיר דגן, לפתוח בחקירת הפרשה. במשטרה העריכו כי גינוסר יזומן לחקירה בימים הקרובים.

יוסי גנוסר, לשעבר בכיר בשב"כ ופעיל במפלגת העבודה, היה לפני מספר שנים מועמדו של שר השיכון דאז, בנימין בן אליעזר, לתפקיד מנכ"ל משרד השיכון. עתירה לבג"ץ שהוגשה מנעה את המינוי. בעתירה לבג"ץ נטען, כי אי אפשר למנות את גנוסר לתפקיד, משום שהיה מעורב בפרשת השב"כ (קו 300), בעקבותיה קיבל גנוסר עם נאשמים פוטנציאליים נוספים, חנינה מנשיא המדינה, עוד בטרם משפט. יש לציין כי למרות אי מינויו למנכ"ל משרד השיכון, מונה גינוסר לאחר מכן לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה הממשלתית עמידר.

בתגובה לגל הפרסומים שעורר התחקיר במעריב, התראיין גינוסר לתוכנית היומן של ערוץ 1, ובמהלכה אמר, כי לא ניהל את החשבון האמור עבור הרשות הפלסטינית אלא רק תיווך בין הרשות לבין הבנקים הרלבנטים. עוד טען, כי סכום של 65 מיליון דולר, שבתחקיר נטען שנעלם וששימש, על פי החשד למימון פעילות טרור כנגד ישראל - לא "נעלם" כי אם הושקע ע"י הרשות בפרויקט תקשורת. ככלל, טען גינוסר, כי מאז ומעולם פעל בשירות המדינה ולטובתה, וכי כל הפרסום בדבר התחקיר של מעריב הוא מסע של רצח אופי המנוהל נגדו.

עוד באותו נושא:

* ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, יכריע בימים הקרובים האם לפתוח בחקירה נגד גינוסר

מקבץ ידיעות מארכיון "גלובס" על קשריו של גנוסר עם הרשות הפלסטינית:

* 14.8.2001: יוסי גינוסר סייע לברק במו"מ שארם / מאת יואב יצחק

(מתוך הידיעה: גינוסר מוכר בקשריו העיסקיים ההדוקים עם הרשות הרשות הפלשתינית ובהם יאסר ערפאת. גינוסר מייצג חברות זרות שהשקיעו עשרות מיליוני דולרים בשטחי הרשות הפלשתינית. כמו כן, ייצג גינוסר חברות ישראליות שביצעו עיסקאות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עם הרשות הפלשתינית ).

* 9.4.2001: הקמפיין העסקי של גינוסר / מאת מתי גולן

(תקציר הדעה:יוסי גינוסר חושב, כי כאשר הוא מדבר עם הפלשתינאים בשם ממשלת ישראל, הוא לא משרת אגב כך אינטרסים פרטיים שלו. למה שנאמין? )

* 31.10.2000: עו"ד ויסגלס מכחיש שמועות על מעורבות של שבס וגינוסר בקזינו ביריחו

* 4.10.2000: רובינשטיין לבג"ץ: למרות הוראתי שגינוסר לא יתווך בין ברק לערפאת, הוא ממשיך בכך