נמרודי מתייעל: העביר את ניהול ספריית מעריב לידי הוצאת כתר

כתר תספק לספריית מעריב שירותי ההפקה, ייצור, לוגיסטיקה ושיווק תמורת אחוזים מהמכירות

לאחר מספר חודשי מגעים, נחתמה היום עיסקה לפיה תספק כתר הוצאה לאור את כל שירותי ההפקה, הייצור והלוגיסטיקה של ספריית מעריב, הנמצאת בשליטת הד ארצי הנמנית על קבוצת מעריב . בנוסף, תשווק כתר את ספרי ספריית מעריב לכל הלקוחות, למעט לקוחות מסויימים שבהם תמשיך ספריית מעריב להחזיק. ספריית מעריב תמשיך לפעול כמערכת תוכן עצמאית (בחירת התוכן, עריכתו ועיצובו).

ההסכם, שייצא לפועל החל מינואר 2003 למשך תקופה של 5 שנים, נועד מבחינת ספריית מעריב לשפר ולקדם את שיווק ספריה באמצעות מערך המכירות של כתר וכדי להביא לחיסכון בכל ההוצאות שאין להן נגיעה לתוכן. כתר, המשתייכת לקבוצת ארלדן , תשלם להד ארצי אחוזים מסוימים ממחזור המכירות של ספריית מעריב, המוערך בכ-10 מיליון שקל בשנה.

כתר עצמה צפויה לסיים את שנת 2002 עם הכנסות של כ-50 מיליון שקל. כתר נמנית עם שלוש ההוצאות הגדולות והמובילות בענף הספרים בישראל, לצד הוצאת ידיעות אחרונות וכנרת-זמורה.

החברה, המנוהלת בידי יפתח דקל, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 35.4 מיליון שקל, רווח תפעולי של 2.6 מיליון שקל ורווח נקי של 1.4 מיליון שקל (לעומת רווח נקי של 1.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד).

פעילותה של כתר, נחלקת כיום לשני מרכזי רווח: הוצאה לאור (ייזום, הפקה והוצאה לאור של ספרים בתחומים רבים ומגוונים) ומפעל (מכירת שירותי הפקה וייצור דברי דפוס). שירותי המפעל נמכרים ללקוחות רבים בתחום הספרים ובתחום המסחרי.

חברת האם של ספריית מעריב, הד ארצי, נתונה בגרעון של יותר מ-40 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר הפסדים של יותר מ-100 מיליון שקל בשנים האחרונות. החברה, העוסקת בהוצאה לאור ושיווק של ספרים, תקליטורים ומוצרי מולטימדיה, אימצה לאחרונה תוכנית רה-ארגון והבראה דרסטית אשר נועדה ליישום מיידי.

תוכנית זו, כך צויין בדוחות מעריב, הינה מחוייבת המציאות לאור תוצאותיה העיסקיות של הד ארצי והמציאות הקשה במשק אשר אינה צפויה להשתנות בשנה הקרובה. התוכנית כוללת בין היתר, ביצוע שינוי מבני ואירגוני, במסגרתו תאחד הד ארצי מחלקות ותצמצם משמעותית את כוחה אדם בחברה ואת הוצאות התפעול. להערכת מעריב יביא הקיצוץ לירידה של כ-9 מיליון שקל בהוצאות החברה במונחים שנתיים.

מעריב הדגישה כי הצלחה ביישום תוכנית ההבראה שנוקטת הד ארצי והזרמת מימון ביניים על ידי בעלי המניות הינם מפתח להמשך פעילותה. אם לא תצליח התוכנית, עלולים להיגרם למעריב הפסדים משמעותיים. לאחרונה פרש מתפקידו המנכ"ל החדש של הד ארצי, אלי נחום, שהוחלף בידי רוני קליינפלד, שפרש זמן קצר קודם לכן מניהול מעריב.