החלה הקמת גדר ההפרדה "הפרטית" בחבל התענך; העלות - 2.4 מיליון ש'

המועצה האיזורית גלבוע החלה היום (ב') בעבודות להקמת גדר ההפרדה "הפרטית". הגדר, באורך של כ-14 ק"מ, תקיף את יישובי חבל התענך, ועלות הקמתה מוערכת בכ-2.4 מיליון שקל.

ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר, הכריז כבר לפני מספר חודשים על היוזמה להקים באופן עצמאי את הגדר בתחומו. "בתחילה השתמשתי בכך כאלמנט הפגנתי, אך עתה הגיעו מים עד נפש. לצערי, הדבר היחיד שהשתנה הוא מניין ההרוגים", אומר עטר, שתוקף את מקבלי ההחלטות בירושלים: "זו בושה לממשלה שאני נכנס באופן בוטה לתחומי האחריות שלה, וחבריה שותקים".

בישיבה שהתקיימה מספר ימים לאחר הפיגוע בבית-שאן הודיע עטר כי בתוך שבועיים הוא יתחיל ליישם את הרעיון. חבריו לפורום יישובי קו התפר התייחסו לכך בביטול, אך היום הוא אומר כי הדבר היחיד שעמד לנגד עיניו היה שלום התושבים, ולא תמיכה כלשהיא.

הגדר תיבנה ממושב רם און מזרחה עד מחסום סאלם, ומערבה עד הכפר מוקבלה. בכך תספק מענה הגנתי לכלל יישובי חבל תענך. מנתונים שמסר עטר עולה כי מדובר בגדר אלקטרונית, שעלות הקמתה מוערכת בכ-200 אלף שקל לק"מ. "מדובר בגדר מתוחכמת מאוד, אך מאחר שאנו לא בונים תשתיות עומק, העלות נמוכה יחסית", הוא אומר.

לאחר סיום השלב הראשון ייוותר ליישובי הגלבוע לבנות 12 ק"מ נוספים של גדר, אותם מתכוון עטר להקים בסיוע תרומות של יהודים מחו"ל. בשבועות הקרובים אף עתידים להגיע לאיזור תורמים פוטנציאליים.