לקידום המגזר הערבי

אחרי ארגון מחדש ומינוי מנכ"ל, יוצא מועדון אנשי העסקים הערבים בסדרת פעולות שיווק

מועדון אנשי העסקים הערבים בישראל מרחיב את פעילותו, לאחר תקופת ארגון מחדש, שעבר באחרונה. למועדון, שנוסד בשנת 2001 ביוזמת אנשי עסקים ערבים והמרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי, מונה בחודש אוקטובר מנכ"ל, ד"ר נאיף חאלדי, ולפני כשבועיים נחתם הסכם שיתוף פעולה עם ההסתדרות, המתווסף להסכם קיים עם התאחדות התעשיינים.

"אחת ממטרותינו החשובות היא לפעול להידוק היחסים והשותפות בין אנשי העסקים הערבים בישראל לבין ארגונים ומוסדות כלכליים ארציים", אומר ד"ר נאיף חאלדי, מנכ"ל המועדון. "אנו שואפים לחתום בעתיד על הסכמים דומים עם איגוד לשכות המסחר ומכון היצוא".

חאלדי, מהכפר שעב, הוא ד"ר לכלכלה, שרכש את השכלתו בגרמניה, והתמחה בנושא פיתוח המשק הפלשתיני. הוא שב לארץ לפני כשנתיים. "היעד העיקרי שלנו הוא להקים גוף ייצוגי עבור אנשי העסקים הערביים, שישפיע על התנאים הכלכליים ותהליכי הפיתוח, הנוגעים לנו", אומר חאלדי.

בנוסף, פועל המועדון לפתח קשרים מסחריים בארה"ב, באירופה ובמדינות ערב. "בחודשים האחרונים הסברנו את פעילותנו לעשרות נציגי שגרירויות זרות בישראל", מספר חאלדי. "התוצר הראשון שלנו הוא תערוכת קטלוגים, שנקיים בנצרת, ובמסגרתה יוצגו בפני מאות אנשי עסקים ערבים בישראל קטלוגים של יותר מ-30 חברות אמריקניות, המעוניינות לשווק מוצרים למגזר הערבי בארץ".

בחודש אפריל האחרון חילק המועדון, שמקום מושבו בנצרת, 70 מלגות לסטודנטים ערבים, הלומדים מקצועות מדעיים והיי-טק. "בשנה הבאה אנחנו מתכוונים להקים מכון מחקר, שירכז וינתח את הנתונים הכלכליים, הקשורים במגזר הערבי בישראל", מגלה חאלדי. "כיום אין מוסד כזה, ולאנשי עסקים, שרוצים לפעול במגזר, אין כתובת שתספק להם נתונים לגביו".

בטאון המועדון, שיתחיל לצאת לאור בקרוב, יופנה אל 80 חברי המועדון ויהווה במה לדיון בנושאים כלכליים, המעניינים את אנשי העסקים הערבים בישראל.