היקף הקנסות שהטילה רשות הנמלים על השותפות הבינלאומית דרגדוסאשטרום, הבונה את נמל היובל באשדוד בשיטת BOT, מגיע ל-6 מיליון דולר. קנסות אלו נגרעים באופן שוטף מהתשלומים שרשות הנמלים מעבירה עבור בניית הנמל באשדוד - שהקמתו סובלת מפיגור של יותר משנה בלו"ז.
דרגדוס-אשטרום מנסה בשנה האחרונה להגביר את קצב העבודה, באמצעות הטסת מומחים והבאת ציוד מיוחד לישראל. ברשות הנמלים נבדקה לאחרונה האפשרות להקל על קבלני הביצוע באמצעות הסרת "עומס הקנסות" ודחיית הגבייה. הקמת נמל היובל, בהשקעה של 2.6 מיליארד שקל, כוללת בשלב הנוכחי השקעה של 700 מיליון שקל בהארכת שובר הגלים, והקמת רציפים חדשים.
דרגדוס-אשטרום מודה השבוע לראשונה, בתגובה לפניית "גלובס", כי הנמל יתחיל לפעול ב-2005 בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.