עו"ד ג'ואד בולוס ואוסמה סעדי ייצגו את הרשות הפלשתינית בישראל

ישכרו משרד עו"ד וישמשו כאנשי קשר בינו לרשות; יחליפו את עו"ד ג'מאל אבו טועמה

עו"ד ג'מאל אבו טועמה מפסיק החל מהיום (ג') את הטיפול בייצוג המשפטי של הרשות הפלשתינית בישראל ובתביעות הפיצויים שהוגשו נגדה.

הייצוג המשפטי הועבר לעורכי הדין ג'ואד בולוס ואוסמה סעדי, שיקבלו היום מעורך הדין אבו טועמה את כל החומר המשפטי הדרוש. בין השאר מדובר בתביעות הפיצויים נגד הרשות הפלשתינית שהגישו אגד, חברות הביטוח, בתי המלון ונפגעי טרור.

עו"ד ג'מאל אבו טועמה ייצג את הרשות הפלשתינית בישראל בשנים האחרונות, אולם בתקופה האחרונה נראה כי התרבו חילוקי הדיעות בינו לבין האחראים במשרד המשפטים הפלשתיני. נראה שגופים אלה הבינו את משמעות הנוהל המשפטי ואת ההשלכות העשויות להיווצר במידה ותתקבלנה תביעות הפיצויים הישראליות.

עו"ד בולוס אומר ל"גלובס", כי הוא ועו"ד סעדי יהיו אחראים משפטיים מטעם הרשות הפלשתינית על ייצוגה בבתי המשפט בישראל, אך הם לא יטפלו בעצמם בתיקים. "בקרוב נבחר משרד עורכי דין אחר שייצג את הרשות בבתי המשפט", אמר.

בולוס וסעדי יהיו אנשי קשר בין הרשות הפלשתינית למשרד שייבחר, וידווחו באופן שוטף לגורמים מוסמכים ברשות הפלשתינית. לדבריו, הרשות הפלשתינית תמשיך להופיע בבתי המשפט בישראל ולהגיש כתבי הגנה (כפי שעשתה עד היום), בתביעות נגדה.

בקשר לפסיקת בית המשפט המחוזי בת"א אתמול, כי ערפאת ישלם לאגד 52 מיליון שקל, סבור בולוס, כי מדובר בפסיקה ללא ביסוס משפטי וללא כל הצדקה עניינית, שנובעת מהחלטה פוליטית. "כל ההליך נועד למוטט את הרשות הפלשתינית מבחינה כספית", אמר בולוס.

יאסר עבד-רבה, הממונה על ההסברה ברשות הפלשתינית, מכנה את החלטת ביהמ"ש כהחלטה "גזענית". לדבריו, מאות אזרחים פלשתינים נהרגים בידי צה"ל, והצבא לא מגיש כל פיצוי או הסברים למשפחותיהם. "ערפאת אינו אחראי לטרור, והוא הודיע כי הוא מתנגד לטרור הפוגע באזרחים. הטענה כי ערפאת אחראי לטרור היא טענה פוליטית, ולא טענה משפטית", אמר.

עבד-רבה אומר, כי באופן דומה יש להעניש את ראש הממשלה שרון על כל פשע שמבצע ישראלי כנגד פלשתיני. "לבתי המשפט אין זכות להחליט כיצד להשתמש בכספנו, ומדובר בצעד קולוניאלי", אמר ג'מאל אבו טועמה.