עו"ד שי סגל מגלגל כסף גדול בשוק הנדל"ן: משקיע כ-10 מיליון דולר - כולם בישראל

מ"מ ראש לשכת עורכי הדין מנהל מו"מ לרכישת מלון בתל-אביב, רכש משרדים ובניין מגורים

מ"מ ראש לשכת עורכי הדין, שי סגל, משקיע באחרונה כ-6 מיליון דולר, חלקם עם שותפים, ברכישת נדל"ן בת"א. כן הקים, עם שותפים, קרן בת 15 מיליון דולר לרכישת נכסים נוספים.

סגל, המכהן גם כיו"ר המוסד לגישור של הלשכה, הוא אחד המועמדים לתפקיד נשיא הלשכה, בבחירות שייערכו ביוני. להלן פירוט ההשקעות:

״סגל מנהל מו"מ מתקדם על עיסקה, שבה ירכשו מלון בן 120 חדר בת"א, ב-3.9 מיליון דולר. כן ישקיע 1.2 מיליון דולר בשיפוץ הבניין ובהפיכתו למלון דירות. לעיסקה זו שותפים עו"ד שלמה וקנין, ממשרדו של סגל, וסוכן בענף ביטוח חיים.

״סגל רכש 250 מ"ר משרדים בקומה א' של מגדל רסקו, רחוב דניאל פריש 3, מול משרדי לשכת עורכי הדין. הוא שילם 700 אלף דולר, לפי 2,800 דולר למ"ר - המחיר הגבוה ביותר ששולם בשנה האחרונה למשרדים בת"א. סגל העביר למקום את משרדיו.

״כן רכש סגל, מהקבלן הוותיק צבי נייר, בניין בן 9 דירות ברחוב הקונגרס 23, בדרום ת"א, ב-540 אלף דולר. בבניין 9 דירות, המושכרות בשוק החופשי ב-500 דולר לחודש, תשואה של 10%.

״סגל הגיש הצעה למכרז שהוציא משרד הקליטה, לבניין בית מגורים בן 85 דירות ("מקבץ דירות") ברחוב פרץ בדרום ת"א. הבניין מיועד בעיקר לעולים חדשים. לעיסקה זו שותפים עו"ד וקנין וסוכן הביטוח והקבלן אליעזר כחלון. היזמים קיבלו אופציה מבעלי המגרש, משפחת דננברג, לרכוש את המגרש, בן 1.25 דונם, ב-1 מיליון דולר. הם יממשו את האופציה במקרה שיזכו במכרז. משרד הקליטה קיבל כמה הצעות במכרז.

במקביל, הקים סגל בימים אלו קרן בת 15 מיליון דולר להשקעות בנדל"ן בישראל. שותפי הקרן הם עוה"ד סגל ווקנין, סוכן הביטוח כחלון ומשקיע מלוס אנג'לס. חלקו של סגל בקרן הוא 25%, או כ-3.75 מיליון דולר. השותפים יזרימו את הכסף לחברה על פי ההשקעות. היזמים החליטו להיכנס לענף הנדל"ן כדי לנצל את רמת המחירים הנמוכה השוררת כיום בשוק.

בעיסקאות קודמות רכש עו"ד סגל מפרטיים בניין בן 6 דירות מוגנות ברחוב החשמונאים 77, בכ-400 אלף דולר. הוא מכר את זכויות הבנייה על הגג בכ-100 אלף דולר, והשכיר את הדירות האחרות.

בבעלות עו"ד סגל גם שתי דירות מושכרות ברחוב יהודה המכבי בצפון ת"א, ומשרדים ברחוב הירשנברג במרכז העיר.

עו"ד סגל מתמחה בנדל"ן. בין היתר, הוא היועץ המשפטי של קו-אופ הריבוע הכחול בנושאי נדל"ן, וטיפל בכמה עיסקאות בהן שכרה הקו-אופ מבנים לסופרמרקטים בתקופה האחרונה.

מועמדים נוספים בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין הם הראש הנוכחי, ד"ר שלמה כהן, ועו"ד אלכס הרטמן.