סקיורנט אושרה כגורם מאשר לחתימה אלקטרונית

החברה חתמה על חוזה ראשון מול רשות ניירות ערך לשילובה במערכת הדיווח האלקטרוני לחברות ציבוריות

משרד המשפטים אישר את חברת סקיורנט כגורם מאשר (Certification Authority) על פי חוק החתימה האלקטרונית. אישור זה מאפשר לחברה להנפיק תעודות אלקטרוניות, ובכך להעניק תוקף משפטי מלא למסמכים או עסקאות חתומות המבוצעות ברשת, ללא צורך בזיהוי פיזי של החתום על גבי אותו מסמך.

סקיורנט היא החברה הראשונה בישראל שזוכה למעמד של גורם מאשר. חברות נוספות, העומדות בתקן 7799 של מכון התקנים וממתינות לקבלת מעמד זה, הן קסלמן וקסלמן PWC, בזק זהב, קומסיין ובזק בינלאומי. הליך הרישום של סקיורנט במשרד המשפטים ארך כשנה, ובמהלכו השקיעה החברה למעלה מ-10 מיליון שקל בתשתית שתאפשר את הפיכתה לגורם מאשר. חלק מהסכום הופנה להקמת אתר הנפקה מאובטח בצפון הארץ, בהתאם לדרישת משרד המשפטים.

יורם הכהן, סמנכ"ל בסקיורנט, ציין כי בעקבות האישור תחל החברה להוות גורם מאשר חתימה ברשות ניירות ערך, שהקימה את מערכת מגנ"א (מערכת גילוי נאות אלקטרוני). המערכת נועדה לאפשר לחברות בורסאיות דיווח אלקטרוני באמצעות מסמכים שיהיו חתומים דיגיטלית על ידי התעודות שתנפיק סקיורנט.

עוד ציין הכהן, כי סקיורנט מתכוונת להתמודד על שילוב החתימה הדיגיטלית במסגרת פרוייקט תמו"ז (הנפקת תעודות דיגיטליות לעובדי מדינה) ובנוסף - לשילוב החתימה בתעודות הזהות הדיגיטליות לאזרחי המדינה. חתימה דיגיטלית מסוג זה תאפשר זיהוי ודאי של האדם המחזיק בתעודה ומבקש לבצע באמצעותה עסקה מרחוק, או להזדהות מול גורם ממשלתי.

סקיורנט, העוסקת באבטחת מידע ויישומי Key Infrastructure Public) PKI) הוקמה בתחילת 2000 על ידי אבי נגר, המכהן כמנכ"ל, דורי אפרת, המכהן כנשיא, מיקי זיו ונתן ברונר. החברה מעסיקה 17 עובדים בישראל. עד היום לא גייסה החברה כסף ממשקיעים חיצוניים, וכעת היא מתכוונת לצאת לגיוס חיצוני ראשון של כ-2 מיליון דולר. החברה מחזיקה משרדים ברמת גן ובצפון הארץ.