מועצת גבעת שמואל עתרה לבג"ץ בבקשה לספח את קמפוס בר-אילן לשטח שיפוטה

טוענת: ב-1993 סופחה בר-אילן לרמת-גן אך היום היא נושקת לגבעת-שמואל ו"תקועה בגרונה"

המועצה המקומית גבעת שמואל מבקשת מבג"ץ להורות לשר הפנים לספח לשטח השיפוט שלה את איזור אוניברסיטת בר-אילן. בעתירה שהגישה היום (א') מועצת גבעת שמואל, היא טוענת, כי בעבר היה חלק מקמפוס בר-אילן בשטח השיפוט שלה, וכיום לאחר שמולאו תנאים שנדרשו בעבר לסיפוח האוניברסיטה, ניתן לספחה ולהעבירה לגבעת שמואל.

לטענת גבעת שמואל, עד שנת 1993 נחלקה האוניברסיטה בין גבעת שמואל ובין רמת-גן. בשנת 1993 הועבר כל שטח האוניברסיטה לתחום שטח שיפוט עיריית רמת-גן. אך כיום לטענתה, שטח האוניברסיטה מופרד מהעיר רמת-גן, על-ידי כביש גהה, והקשר הפיזי היחיד ביניהן הוא באמצעות גשר.

לטענת המועצה, מתחם האוניברסיטה נושק לבתיה של גבעת שמואל וגובל עימם, והוא מהווה כיום מובלעת בצורת האות ר, אך חודר לתחומה של גבעת שמואל. במצב זה, מתקשה גבעת שמואל, לטענתה, לתת שירותים עירוניים לשכונת רמת אילן, בשל האוניברסיטה המפרידה בין השכונה לחלקה הוותיק של גבעת שמואל.

לטענת המועצה, "מתחם האוניברסיטה תקוע היום בגרונה של גבעת שמואל אין נותנים לה לבולעו ולא ניתן לה להקיאו".

המועצה מצטטת בעתירה את מסקנות ועדת קיפניס, שדנה בשעתה בנושא ושהמליצה על איחודה של גבעת שמואל עם קרית אונו ועם גני תקווה לרשות מקומית אחת, שאליה תצורף גם האוניברסיטה.

גבעת שמואל אומרת, כי בשנים האחרונות, בשל העלייה הגדולה, הפכה גבעת שמואל מיישוב קטן יחסית ליישוב אשר צפוי למנות לבדו, כ-40 אלף תושבים. (בג"ץ 1583/03).