משרד החינוך נגד שיווק משחק-המחשב "חולה הגה"

משרד החינוך מבקש להפסיק את מכירתו של משחק מחשב חדש, "חולה הגה", שעניינו דריסה לשם תענוג, וכל המרבה בה הרי זה משובח.

על פי כללי המשחק צובר המשתתף נקודות כאשר הוא דורס הולך-רגל. דריסת שני הולכי רגל מזכה אותו בבונוס. דריסת אשה הרה, או ילד קטן, מגדילה את הבונוס. ובכלל, ככל שדורסים יותר ומשחיתים יותר רכוש - צוברים יותר נקודות.

את המשחק המיובא ("קארמדון" בחו"ל) מפיצה חברת "הד ארצי". סמנכ"ל המינהל הפדגוגי במשרד החינוך והתרבות, ד"ר יאיר סמוכה, פנה במכתב אל הנהלת "הד ארצי" ודרש ממנה לחדול מיד מהפצתו.

ד"ר סמוכה ציין אתמול, כי בכמה מדינות - כמו גרמניה, שווייץ, אוסטריה, בריטניה, איטליה, הודו ודרום קוריאה לא הותרה מכירת המשחק בגלל סיווג גבוה של אלימות. אצלנו כבר פנו הורים למשרד החינוך בתלונות על שיווקו.

בחוברת ההסבר המצורפת למשחק מוזמן המשחק "לחשוב על דרכים מגוונים ומדליקות לפורר ולרסק הולכי-רגל". בחוברת מופיעה גם אזהרה, ש"חולה הגה" הוא משחק אלים, אך מטרתה רק לצאת ידי חובה.

את חדוות הדריסה מבטאת דמותו של הנהג בצהלות שמחה בעקבות כל "הצלחה". לעומת זאת, את האימה והבהלה של הולכי-הרגל הנמלטים מהמכונית הדוהרת בעקבותיהם מבטאות צרחות. מחירו של המשחק בחנויות 229 שקלים. *«ידיעות אחרונות« משרד החינוך נגד שיווק משחק-המחשב "חולה הגה" *«