דילטיים רוכשת את Epinions האמריקנית, מפעילת אתר לדירוג מוצרי צריכה

דילטיים תקלוט את כל עובדי Epinions, תפעיל את משרדיה ואת מרכז הפיתוח בישראל

חברת דילטיים (DealTime) הישראלית, המפתחת טכנולוגיות להשוואת מחירים באתרי מסחר אלקטרוני באינטרנט, הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת Epinions, אתר קניות ודירוג מוצרי צריכה. העסקה, שהשלמתה מותנית בקיום מספר תנאי סגירה סטנדרטים, כולל אישור בעלי המניות, צפויה להיסגר במהלך ששת השבועות הקרובים.

רכישת Epinions נועדה לחזק את טכנולוגיית החיפוש ועזרי הקניות של דילטיים, שתמשיך להפעיל את שני האתרים. לדברי דן ציפורין, מנכ"ל ויו"ר דילטיים, הרכישה נועדה להעניק ערך ללקוחות החברה, כאשר מאגר הנתונים של Epinions, הכולל דירוג מצד צרכנים, יסייע להם בקבלת החלטות חכמות בעת קניית מוצרים באינטרנט.

דילטיים צופה כי עם חתימת ההסכם יקלטו כל עובדי חברת Epinions בחברה ובכלל זה נירב טוליה, מנכ"ל Epinions ואחד ממייסדיה, שימונה למנהל התפעולי של דילטיים. המשקיעים וחברי מועצת המנהלים של Epinions - ביל גורלי מבנצ'מארק קפיטל וג'ון הונסטון מאוגוסט קפיטל - יצטרפו למועצת המנהלים של החברה המאוחדת. דילטיים תמשיך להפעיל את משרדי Epinions בקליפורניה בניו יורק ובאנגליה וכן את מרכז המחקר והפיתוח בישראל.

דילטיים השלימה לפני חודשים אחדים גיוס פנימי של 3 מיליון דולר, בהובלת. ענק המדיה הגרמני הוא גם אחד מבעלי המניות של Epinions, והוביל את סבב הגיוס האחרון של החברה, בפברואר 2001, שהסתכם ב-12 מיליון דולר.

במהלך השנה שעברה פיטרה דילטיים כ-60 מעובדיה. על בעלי המניות הנוספים של דילטיים נמנים AOL, אודאון קפיטל, יזראל סיד פרטנרס, אינפיניטי, בנק נומורה, סינגפור טלקום, בנק אוף אמריקה ואחרים, שהשקיעו בסך הכל יותר מ-75 מיליון דולר בחברה, מאז הקמתה ב-1997. בתחילת שנת 2000 היא אף הציגה את הגיוס הגדול ביותר של חברת היי-טק ישראלית פרטית עד אז - 50 מיליון דולר לפי שווי של 225 מיליון דולר.