פרקליטת המדינה קיבלה פיצויים בשווי 200 אלף ש' בשל מינויה לשופטת - בניגוד לנהלים

משרד המשפטים: המדינה לא ניזוקה * נציב שירות המדינה: האישור שניתן דאז לא היה תקין

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, קיבלה ב-1993 פיצויים בסכום השווה כיום לכ-200 אלף שקל בשל מינויה לשופטת ב-1988. הפיצויים ניתנו בניגוד לנהלים בעת המינוי. כך נודע ל"גלובס".

ארבל עבדה בשנים 1988-1972 בפרקליטות, עד שהתמנתה לשופטת בביהמ"ש המחוזי בת"א. באותה עת, יכלו עובדי מדינה המתמנים לשופטים, לבחור בין צירוף תקופות לבין הקפאת זכויות. משרד האוצר ונציבות שירות המדינה התנגדו אז לאפשרות של מתן פיצויים לעובדי מדינה המתמנים לשופטים.

סמוך לאחר מינויה לשופטת, קיבלה ארבל את אישורו של נציב שירות המדינה דאז, מאיר גבאי, להקפאת החלטתה בנושא, עד להחלטותיה של ועדה שדנה בסוגיה העקרונית. באוקטובר 1990 נקבע, בתחולה מאפריל 1990, כי ניתן יהיה לקבל פיצויים. ארבל קיבלה את הפיצויים ב-1993, למרות שלא היתה זכאית לכך בעת מינויה כשופטת.

נורית אלשטיין, מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה, מסרה בתגובה, בשמן של הפרקליטות וארבל, כי המדינה לא ניזוקה מתשלום הפיצויים לארבל. היא לא ידעה לנמק את פשר מתן ההטבה לארבל בלבד. נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, אמר בתגובה, כי ההסדר לא היה תקין, וכי יש לשאול את גבאי לסיבותיו. לא ניתן היה לקבל את תגובתו של גבאי.

« מאת יואב יצחק « פרקליטת המדינה קיבלה פיצויים בשווי 200 אלף ש' בשל מינויה לשופטת - בניגוד לנהלים « משרד המשפטים: המדינה לא ניזוקה * נציב שירות המדינה: האישור שניתן דאז לא היה תקין