יזם הנדל"ן יעקב אייל עזב את הארץ והשאיר חובות של מיליונים

אייל מבעלי בית אוסישקין בת"א, בצומת הרחובות הירקון ואלנבי, נקלע לקשיים לאחר שהוא ושותפיו לא הצליחו למכור את 16 דירות היוקרה שבנו בבניין

יזם הנדל"ן יעקב אייל עזב את הארץ, והשאיר אחריו חובות במיליוני דולרים. אייל היה מבעלי בית אוסישקין בת"א, בצומת הרחובות הירקון ואלנבי, שבו התגורר בעבר מנחם אוסישקין, מראשי הציונות לפני הקמת המדינה.

יזמי הבניין ובהם אייל, ניהלו בזמנו מו"מ למכירת הבניין לרשות הפלשתינית לצורך פתיחת נציגות דיפלומטית בישראל, אך העיסקה לא יצאה לפועל. אייל נקלע לקשיים לאחר שהוא ושותפיו לא הצליחו למכור את 16 דירות היוקרה שבנו בבניין, לאחר שהמו"מ עם הרשות הפלשתינית נפסק. חברת ל.ל.מ.י השקעות, שבנתה את הבניין, נקלעה אף היא לקשיים ומונה לה כונס נכסים.

לאחר שאייל עזב את הארץ, עיקל בנק דיסקונט למשכנתאות את הווילה שלו ברח' בודנהיימר בצפון ת"א, והוציא אותה שלשום (א') למכירה באמצעות כונס הנכסים עו"ד אבנר שטמר. שווי הווילה מוערך ב-1.8 מיליון דולר, ותמורת המכירה מיועדת לכיסוי חובותיו של אייל לבנק.

בנק הפועלים מינה כונס נכסים לחברת ל.ל.מ.י, והכונס בודק עתה אלו נכסים נשארו לחברה ואיך ניתן לממשם.

בית אוסישקין, שהוא שיחזור ושיפוץ של הבית הישן שבו התגורר מנחם אוסישקין, היה אמור להיות אחד מבנייני המגורים היוקרתיים בת"א, אולם היזמים לא הצליחו למכור את רוב הדירות שהיו בו.