מנכ"ל יוניליוור מארגן מפרסמים גדולים לסייע בהצלת ערוץ 10

רון גוטמן: "נגדיל משמעותית את נתח התקציבים שיועברו לערוץ"

המפרסמים הגדולים במשק נרתמים גם הם לעזרת ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל חברת יוניליוור, רון גוטמן, מוביל יוזמה אישית במסגרתה פנה למפרסמים הגדולים במשק (ביניהם תנובה וקו אופ) וביקש מהם לסייע, כל אחד בדרכו, להצלת הערוץ. הכוונה היא לעזרה באמצעות הקצאת נתח תקציבים התואם את חלקו היחסי של הערוץ בצפייה המסחרית, והן באמצעות מציאת דרכים יצירתיות נוספות.

גוטמן אישר את הידיעה ואמר: "למה שקורה עכשיו עם ערוץ 10 יש שני חלקים - עסקיים ואישיים. ברמה העסקית, ערוץ 10 עשה למפרסמים רק טוב בכך שיצר עוד אלטרנטיבה לפרסום ובכך שהביא להורדת מחירי הפרסום באופן משמעותי. אני מאמין שאי אפשר רק לקבל, אלא חשוב גם לתת, ולכן חשוב שנסייע עכשיו ככל שאפשר. ברמה האישית מדובר באדם (יוסי מימן, ע.ב.) שהשקיע הרבה מאוד כסף ועומד כעת בפני שוקת שבורה. אני אמנם לא מכיר אותו אישית, אבל כאיש עסקים שמנהל חברה גדולה אני לא יכול שלא להעריך את מה שהוא ניסה לעשות. עם זאת, אנחנו לא מנסים לעזור כטובה ליוסי מימן, אלא גם בשבילנו.

"התחלתי לפנות למנכ"לים של החברות הגדולות במשק. עד עכשיו דיברתי עם 8 מהם והצעתי שלפחות ניתן לערוץ את החלק היחסי המגיע לו בעוגת הפרסום בטלוויזיה, וכן שכל אחד בדרכו יחפש את הדרך לסייע. אני לא מעורב בכמה כל מפרסם משלם ואיך הוא מתנהל במדיה, אבל הצעתי שכל אחד יעשה בשלו כפי יכולתו, שיקלו ורצונו. קיבלתי תגובות מדהימות, כולם הבינו את ההצדקה העסקית ואמרו שיעזרו. כמובן שאני לא רק דורש אלא מקיים, ולכן אני הולך להגדיל את הפרופורציה של הפרסום בערוץ 10 בתוך תמהיל הפרסום של החברה ואפילו יותר מהחלק היחסי שלהם בצפייה המסחרית. מה יצא מכל זה אני לא יודע, אם זה יעזור נהנה מזה כולנו ואם לא אז זה עלה לנו קצת, אבל לפחות נדע שניסינו", אמר.

אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה, אמר כי "גוטמן פנה אלי והסכמתי איתו שיש צורך לעזור, אבל לא נכנסנו לפרטים ולא סיכמנו איך תהייה העזרה, אלא רק שכל אחד יעזור בדרכו. לדעתי, רצוי שערוץ 10 ימשיך להתקיים, על מנת לקיים את התחרות מול ערוץ 2. לכולנו יש אינטרס שתהייה תחרות".

רונן ברקה, סמנכ"ל השיווק של ערוץ 10, אמר היום ל"גלובס":"בצורה לא מפתיעה יש התגייסות יפה של פרסומאים ומפרסמים שהגדילו את נתח התקציב שלהם בערוץ. כמעט כל המפרסמים הגדולים פנו אלינו ישירות. יש כאלה שהודיעו על הגדלת נתחים ויש אפילו כאלה שהציעו להעלות מחיר כי הן מבינות את הנזק שעלול להיגרם מסגירת הערוץ". ברקה סרב לפרט באילו מפרסמים מדובר.