נתניהו: אם ההסתדרות תשבית המשק נגיש לכנסת בשבוע הבא את החקיקה

טוען עם זאת: "הממשלה מושיטה יד להסתדרות. אין לנו עניין בחקיקה - אנחנו רוצים הסכמה"

אם ההסתדרות תממש את כוונתה להשבית את המשק מחרתיים (ד'), תובא התוכנית הכלכלית במלואה לאישור הכנסת כבר בתחילת השבוע הבא. כך הודיע אמש (א') שר האוצר, בנימין נתניהו.

מנגד, הציע נתניהו להסתדרות, כי הממשלה תשהה את החקיקה בנושאי שכר וכוח-אדם, וההסתדרות תדחה את השביתה.

נתניהו הוסיף: "הממשלה מושיטה יד להסתדרות, וההסתדרות דוחה את היד המושטת. במקום להיכנס למו"מ, הם זורים חול בעיניים, וטוענים שלא ייכנסו למו"מ, אם לא יובטח שלא תהיה חקיקה. אין לנו שום עניין בחקיקה, אנחנו רוצים מו"מ והסכמה.

"החקיקה זה מכשיר של אין ברירה, אבל שום ממשלה אחראית לא יכולה להבטיח שלא להשתמש בו, כי האחריות של ממשלה כריבון, וגם של הכנסת, היא להציל את המשק. ההצעה שלי פשוטה: הממשלה תשהה את צעדי החקיקה, ההסתדרות תשהה את העיצומים ואת ההכנות לשביתה וניכנס למו"מ בינינו במטרה להגיע להסכם. אני הצעתי זאת לפרץ, אבל הוא מסרב".

נתניהו קרא לראשי ההסתדרות "לרדת מהעץ", והבטיח, שכל עוד תהיה התדיינות עניינית עם ההסתדרות, האוצר ישהה את החקיקה. לדבריו, הוא מוכן להוציא חלקים מהתוכנית שנוגעים להסתדרות בנושא שכר וכוח-אדם בסקטור הציבורי, ולא להכלילם בספר התקציב, שיוגש לאישור הכנסת בתחילת השבוע הבא.

עם זאת, לדברי נתניהו, האוצר לא יוכל להמתין ל"עולמי עד" לתשובת ההסתדרות. "אין לנו זמן חודשיים. הקופה ריקה, והמשק מדמם. כל יום של שביתה, זה אובדן של מיליארד שקל תוצר. העסקים קורסים בגלל העיצומים. זה שיא של חוסר אחריות", אמר נתניהו.

נתניהו חזר והדגיש, כי אם ההסתדרות תעמוד בסירובה ולא תיתן כתף להעברת התוכנית הכלכלית, רמז נתניהו, כי לא יהסס להוציא צווי ריתוק, או להשתמש בתקנות לשעת חירום. "תקנות לשעת חירום נועדו להבטיח אספקת שירותים חיוניים, ולא לשבור את השביתה", אמר.

בהקשר זה ציין נתניהו, כי היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, תומך במהלכי הממשלה. לדבריו, רובינשטיין אף אמר, שככל שההסתדרות מתמידה בסירובה להיכנס למו"מ, גדל הצורך בהפעלת חקיקה.

נתניהו הביע גם ביטחון מלא שראש הממשלה, אריאל שרון, יתמוך בצעדי האוצר. "התוכנית הכלכלית היא תוכנית הממשלה. אני מאמין, שנקבל את מלוא התמיכה של ראש הממשלה ושל הכנסת כולה. עד הרגע, לא נעשו שום ויתורים בתוכנית. אנחנו נלך קדימה עם החקיקה ועם התוכנית".