מפעל רשף טכנולוגיות בשדרות מפטר את כל עובדיו

הנהלת המפעל: "לא הצלחנו להשיג הזמנות עבודה ולכן אנו נאלצים לפטר עובדים" * בכיר בתמ"ס: "המפעל סובל מבעיות ניהוליות"

מפעל רשף טכנולוגיות, המייצר מרעומי פגזים בשדרות, סוגר את קו הייצור ומפטר את 41 עובדיו. הנהלת רשף טכנולוגיות, בראשות המנכ"ל יואב בר נס, הודיעה היום (ה') כי לא הצליחה להשיג הזמנות עבודה ולכן היא נאלצת לפטר את עובדיה. בהנהלה אומרים כי אם לא תהיה להם ברירה, ייסגר המפעל סופית.

רשף טכנולוגיות נמצאת בשליטת חברת האחזקות ארית תעשיות , הנסחרת בבורסה ונמצאת בשליטת משפחת שבתאי.

בכיר בתמ"ס אמר היום, כי המפעל סובל מבעיות ניהוליות, הכוללות התארגנות לא נכונה לביצוע ההזמנות. לדבריו, רשף טכנולוגיות ביקשה להגיע להיקף הזמנות של 5-6 מיליון דולר, וקיבלה ממשרד הביטחון הזמנות בכמעט 4 מיליון דולר. ואולם, הזמנות אלה אינן מיידיות, ומיועדות לייצור רק בעוד מספר שבועות עד חודשים.

הבכיר אמר, כי אין כל סיבה שהמפעל ייסגר וכי "פיטורי העובדים הם ניסיון להפעיל לחץ נוסף לקבלת הזמנות ממשרד הביטחון".

מרשף טכנולוגיות נמסר בתגובה: "לא נחתמו הסכמים להזמנות חדשות ממשרד הביטחון, המחייבים גם הזרמת מקדמות של 30%. כל ההזמנות עליהן מדברים עם משרד הביטחון הן במו"מ בעל פה".

מפעל רשף טכנולוגיות מפטר עתה את העובדים, לאחר שאתמול נכנסו לתוקף מכתבי הפיטורים שכבר ניתנו לעובדים ושתוקפם נדחה בעקבות פסיקתו של ישראל בן יהודה, מגשר מטעם בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. הוא קבע כי תנאי לכניסת המכתבים לתוקף, הוא שייעשו מרב המאמצים להשיג הזמנות עבודה למפעל תוך שמירה על זכויותיהם של העובדים.

לדברי בר נס: "במסגרת ההסכם שנחתם ב-1 באפריל הלכה הנהלת רשף טכנולוגיות כברת דרך ארוכה לקראת העובדים, למרות ההכבדה הכלכלית שהיתה כרוכה בכך. כעת, בהיעדר הזמנות עבודה ממשיות, אין החברה יכולה לשאת יותר בעלויות נוספות, ויצירת אשליות בלב העובדים".