1.5 מיליון צפו בגמר המונדיאל

ממוצע הרייטינג במשחק עמד על %44.6 * שיא הצפייה: %48.3 * הנתח: %66 מצופי הטלוויזיה

1.5 מיליון איש צפו אתמול (א') בשידור גמר המונדיאל בין צרפת לברזיל בערוץ 1. שיא הצפייה נרשם בשעה 22:30, עם רייטינג של %48.3, שמשמעו 607 אלף משקי בית באוכלוסייה היהודית שצפו במשחק, וכ-1.5 מיליון איש בכלל האוכלוסייה. ממוצע הרייטינג במשחק בין השעות 10 בלילה ועד חצות עמד על %44.6.

עם זאת, זהו אינו הרייטינג הגבוה ביותר שנרשם עד כה בערוצי הטלוויזיה בארץ. על פי נתוני הפיפל-מיטר (מ-15 בפברואר 98') מקדימים את המשחק שידור הסרט "רשימת שינלדר" (ביום השואה) בטלעד, שרשם ב-22 באפריל השנה רייטינג שיא של %48.8, וטקס שידור תחרות מלכת היופי ברשת, ב-24 במארס השנה, שרשם %47.2.

עם זאת, זהו שיא מבחינת ערוץ 1, שעובר את שידור האירוויזיון בערוץ שהיה ב-9 במאי השנה, ורשם %39.5.

לפי הנתונים של ימי טרום הפיפל-מיטר, מוביל דודו טופז ("ראשון בבידור") בקשת עם רייטינג גבוה מאוד של %46.8 (5.1.97); אחריו, שידור קלטת הרצח של יצחק רבין בחברת החדשות של ערוץ 2 (19.12.95), שרשם רייטינג של %44.3; "הקומדי סטור" בטלעד, (14.11.94) עם %40.4; ותחרות קדם האירוויזיון בערוץ 1 (9.3.95) עם %40.3.

לפי רצף הצפייה, פתחו שני הערוצים המתחרים בשעה 8 בערב עם %9.1 בלבד לערוץ 1, ו-%23.6 לחדשות ערוץ 2. החדשות אף התחזקו לקראת סוף המהדורה, וממוצע הצפייה שלהן הגיע ל-%25.9.

לאחר החדשות שודר בטלעד בערוץ 2 מסע עולמי עם אייל פלד, שרשם רייטינג ממוצע של %21.3. אחריו רשם "המבצר" בטלעד %19.7. באותה שעה קיבל "מבט" בערוץ 1 רייטינג של %28.8 בממוצע.

בשעה 22:00, עם פתיחת המשחק, נרשמו %45.9 בערוץ 1, לעומת %15.3 בערוץ 2. בהמשך הלך ערוץ 1 והתחזק, והגיע לשיאו ב-22:30 עם %48.3, כאשר ממול, בערוץ 2, מקבל השידור החוזר של פלורנטין %8 בלבד.

עד סיום המשחק נרשם בערוץ 1 רייטינג של מעל ל-%40, כאשר ערוץ 2 הולך וצונח עד ל%3.2 בחצות.

מבחינה דמוגרפית הציג גמר המונדיאל שוויון בין המינים, כאשר הצפייה מתחלקת בין %58 גברים ו-%42 נשים (מגיל 18 ומעלה), זאת לעומת חלוקה של שליש נשים ושני-שליש גברים, שנרשמה לאורך משחקי המונדיאל.

בחלוקה לפי גיל נמצא כי ילדים ובני נוער, בני 17-4, החזיקו %25.3 מהצופים במשחק. היתר - %74.7 - בין בני 18 ומעלה.

מנכ"ל הוועדה הישראלית למידרוג, אורן טוקטלי, אמר כי המונדיאל היה מבצע שידורים מיוחד ויוצא דופן שמשך הרבה צופים, והגדיל את כוח המשיכה של ערוץ 1 ושל הצפייה הכללית. משהו מזה בוודאי ישפיע על הרגלי הצפייה, אמר טוטקטלי, אבל אין ספק שהמאבק על הצופה הוא דבר מתמיד ויומיומי