14 שנה אחרי שיצא לסן-פרנסיסקו: אברהם סוחמי בדרך חזרה לישראל

ד"ר אברהם סוחמי, האיש שייסד את חברת אלסינט ונמלט מישראל לפני 14 שנה בגלל חקירת רשות ניירות-ערך נגדו, עומד לחזור לישראל ומנהל מגעים על התנאים שיאפשרו את חזרתו לארץ.

ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי סוחמי הגיע לישראל לפני 3 חודשים בפעם הראשונה מאז עזב את הארץ. הוא שהה כאן במשך 3 שבועות וחזר לביתו בסן- פרנסיסקו. עו"ד אמנון עברון, מי שייצג בעבר את סוחמי, אישר אתמול את הידיעה ואמר כי סוחמי הגיע לארץ בעקבות פטירתה של אימו.

סוחמי עזב את הארץ ב-85', בעקבות חקירה שנפתחה נגדו ברשות ני"ע ובמחלקת החקירות של מס-הכנסה, זמן קצר לאחר שחברת אלסינט נקלעה להפסדים כבדים של 140 מיליון שקל. חקירת הרשות העלתה חשדות לפרסום דו"חות מזויפים, דיווחים כוזבים בתשקיפים ומכירת מניות של החברה בתקופת השפל שלה לגופים מוסדיים - וזאת מבלי לדווח להם על מצבה האמיתי של אלסינט, שעמדה אז בפני התמוטטות.

מאז עזב את הארץ התגורר סוחמי בארה"ב. במשך השנים התנהלו מגעים לחזרתו לארץ, אולם הוא אמר כי יסכים לבוא לישראל לאחר שיובטח לו שאין כוונה לעכבו, אלא רק לגבות ממנו עדות.

עו"ד עברון אמר אתמול: "סוחמי היה מוכן לבוא לחקירה, אבל מאז לא קרה כלום. סוחמי לא נמלט ולא חיפשו אותו. הוא יחזור לארץ לכשימצא לנכון. אני מעריך שהוא צפוי לחזור לביקור נוסף. נדמה לי שמדובר כבר בחקירה קפואה".

ברשות ניירות-ערך סירבו להגיב על הידיעה, בנימוק שהרשות נוהגת שלא להתייחס לעניינים הקשורים בחקירות. ברשות סירבו לומר האם תיק החקירה נגד סוחמי עדיין פתוח