מועצת גליל תחתון זוכתה מעבירות על חוקי סביבה

תחילתה של הפרשה בכתב אישום, שהוגש בשנת 1995 על-ידי המשרד לאיכות הסביבה נגד המועצה וראש המועצה. בכתב האישום יוחסו לנאשמים עבירות רבות על שורה של חוקים, בהתייחס לאתרי פסולת פיראטיים בשטחי המועצה

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את ערעורם של המועצה האיזורית גליל תחתון ושל ראש המועצה לשעבר, בני גורפינקל, על הרשעתם בעבירות על חוקי איכות הסביבה. בכך ביטל המחוזי קנסות בסך כולל של 130 אלף שקל, שהוטלו על הנאשמים על-ידי בית משפט השלום בנצרת.

תחילתה של הפרשה בכתב אישום, שהוגש בשנת 1995 על-ידי המשרד לאיכות הסביבה נגד המועצה וראש המועצה. בכתב האישום יוחסו לנאשמים עבירות רבות על שורה של חוקים, בהתייחס לאתרי פסולת פיראטיים בשטחי המועצה.

בימ"ש השלום זיכה את הנאשמים מחלק מהעבירות עקב התיישנות, אך הרשיע אותם ביתר העבירות, הטיל עליהם קנסות ואף חייב אותם לחתום על התחייבויות להימנע מלעבור עבירות נוספות.

בפסק הדין בערעור קיבלו שופטי הרוב, אברהם אברהם וגבריאלה לוי, את טענותיו של עו"ד אילן גולדנברג, שייצג את המועצה וגורפינקל, לפיהן שגה בית משפט השלום בהחילו על אתרי הפסולת הפיראטיים את התקנות למניעת מפגעים, שנועדו להסדיר הפעלתם של אתרי פסולת חוקיים.

שופטי הרוב קבעו, כי תקנות אלה אינן חלות על אתרים פיראטיים. הם אף זיכו את הנאשמים מעבירות על החוק למניעת מפגעים, לאחר שקבעו כי המשרד לאיכות הסביבה לא הוכיח את שנדרש ממנו על פי החוק לשם הרשעה בדין הפלילי. (ע.פ 397/02).