אוסם ובית השיטה מקימים מיזם משותף - אליו תועבר פעילות עסיס

אוסם השקעות תהיה בעלת %51 מהמניות, וקיבוץ בית השיטה - %49

אוסם השקעות חתמה עם קיבוץ בית השיטה על עיסקה להקמת מיזם משותף לפעילויות של מפעל שימורי בית השיטה ולמפעל עסיס שבבעלות אוסם. אוסם השקעות תהיה בעלת %51 בשותפות, והקיבוץ - %49. העיסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים העיסקיים.

מפעל השימורים של בית השיטה עוסק בייצור שימורי ירקות, ומפעל עסיס מייצר חמוצים, מוצרי עגבניות, ריבות וסירופים. במסגרת העיסקה, אמורה אוסם להעביר למפעל בית השיטה את רוב הציוד וקווי הייצור של עסיס, אך יימשך השימוש בשני המותגים. אוסם תשווק חלק מהמוצרים, אך חלקם ימשיך להיות משווק ע"י בית השיטה, באמצעות מפיצים.

לדברי מנכ"ל אוסם, דן פרופר, הרקע לעיסקה הוא הפעילות בתחומים דומים של שני המפעלים ורצון לייעל את השיווק והייצור. "מצאנו ששכדי לייעל את הייצור והשיווק ולפתח את הייצוא, חשוב ליצור מאסה קריטית גדולה והתמחות במוצרים. הדרך הטובה היא למזג את הפעילות לשותפות אחת", אמר פרופר.

הוא ציין, כי לשני הצדדים יהיו יתרונות מהעיסקה: לבית השיטה - השיווק וההפצה של אוסם, ולעסיס - הטכנולוגיה והייצור של בית השיטה. פרופר מסר עוד, כי "בעיסקה הזו כסף לא יחליף ידיים. אנחנו מעבירים ציוד ופעילות למפעל בית השיטה, ולא כסף".

המחזור הכספי של בית השיטה כיום עומד על 80-70 מיליון שקל, מזה 18 מיליון שקל יצוא. המחזור של עסיס הוא בסדר גודל דומה. על פי אומדן השותפים, צפוי המחזור הכספי של השותפות להגיע לכ-130 מיליון שקל לשנה.

כיום מועסקים במפעל עסיס כ-150 עובדים. בתשובה לשאלת "גלובס", אמר פרופר, כי חלקם יישארו במפעל בנתניה ואילו אחרים יוכלו למצוא את מקומם במפעלים אחרים של אוסם. לדברי פרופר, "עדיין לא נחתם כל הסכם עם העובדים, אך יש לוח זמנים ארוך עד להשלמת העברת הציוד, דבר שיימשך חודשים ארוכים".« מאת מיכל רוה « אוסם ובית השיטה מקימים מיזם משותף - אליו תועבר פעילות עסיס « אוסם השקעות תהיה בעלת %51 מהמניות, וקיבוץ בית השיטה - %49