אושרה בהסכמה תביעה ייצוגית נגד אחים שרבט מצד רוכשי דירות בביתר

אושרה בהסכמה, במסגרת הסדר פשרה, הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת הבנייה האחים שרבט ונגד חברת שבת עופר ייזום והשקעות, בעילה של גביית יתר של 1,000 דולר ממשתכנים חרדים שרכשו דירות מהאחים שרבט ביישוב ביתר.

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה על ידי שניים מבין המשתכנים, אשר אורי בן-הרוש ודן עזרא. הם טענו, באמצעות עוה"ד ארנון גרפי ואלון הוכמן- תמיר, כי איתרו כ-100 משתכנים שרכשו מהאחים שרבט את דירותיהם ביישוב ביתר, באמצעות נציגתה של זו למכירת הדירות, שבת עופר ייזום והשקעות.

התובעים הודיעו, כי הגיעו להסדר פשרה עם הנתבעים, לגביית חלק ניכר מן התביעה וחלוקתו בין הזכאים אם תאושר התביעה כייצוגית.

השופט משה טלגם השתכנע, כי ניתן לאשר את התביעה כייצוגית בשמם של רוכשי הדירות ביישוב ביתר, ובעילה של הטעייה שבגינה נגבה תשלום יתר של 1,000 דולר לכל משתכן. טלגם קבע, כי אם לאחר התגבשות הקבוצה ייווצרו קשיים, יהיו הנתבעים רשאים לחזור מהסכמתם לכך שהתביעה תתברר כייצוגית.

בתביעה נאמר, כי המשתכנים שילמו כמקדמה 1,000 דולר עבור הסכום הכולל של רכישת הדירה. ואולם, כך נטען, סכום זה לא הובא בחשבון כתשלום על חשבון הדירה, לא קוזז ולא הופחת מהסכום הסופי. המבקשים חזרו בהם מטענות נוספות בעניין גביית ריבית מעבר למוסכם ובעניין גביות יתר על פי מדדים שגויים. (ת.א 492/98)