אי.סי.איי: המיזוג עם תדיראן בא בזמן

הצמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי התמתנה לשיעור של כ-%2 בלבד * רווח תיאורטי של כ-215 מ' ד' לכור מההשקעה באי.סי.איי

לפני כשבועיים הצהיר טל ליאני, אנליסט של בית ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' בראיון ל"גלובס" כי לא יתפלא לראות את מניית אי.סי.איי מטפסת ל-80 דולר. אם לשפוט על פי הדו"חות הכספיים של אי.סי.איי לשנת 98', החברה, לפני כניסתו לתוקף של האיחוד עם תדיראן תקשורת, עדיין לא מראה סימני המראה.

למרות שאי.סי.איי זכתה השבוע להבעת אמון נוספת מקונצרן כור, שכבר הגדיל את אחזקותיו בחברה ל-%32.5, תוצאות הרבעון הרביעי של 98' היו רחוקות מלהלהיב. המיזוג עם תדיראן תקשורת, כך רווחות ההערכות, בא בתיזמון נהדר מבחינה זו.

אי.סי.איי דיווחה היום על עליה מינורית של כ-%2 במכירות, כ-215 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 98', לעומת 210 מיליון דולר ברבעון הקודם. החברה שמרה על רווחיות גולמית (רווח גולמי כאחוז מהמכירות) נאה של %57.2, כמו בשני הרבעונים הקודמים.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 98' הסתכם ב-49.5 מיליון דולר, עליה של %4.5 בהשוואה לרבעון הקודם בניכוי מחיקות חד פעמיות בסך 14.3 מיליון דולר שביצעה החברה ברבעון השלישי בגין רכישת חברת טלפוניית האינטרנט NKO.

מחיקה זו גרמה ברבעון הקודם לפגיעה חד פעמית ברווח הנקי, ולכן הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 98' - 46.7 מיליון דולר - טיפס ב-%46 לעומת הרבעון השלישי של 98'.

מכירות מוצרי כפל דיבור (DCME), המאפשרים דחיסת קול בקווי תקשורת בינלאומית ביחס של 1 ל-10, ממשיכים להימכר בקצבים נאים בשל המגמה העולמית לצמצם ככל האפשר את ההוצאות על תשתיות קול, להבדיל מתשתיות להעברת תקשורת נתונים, הנמצאות בפריחה. אי.סי.איי הודיע על השקה של יישומים סלולריים למוצר זה, מה שצפוי להגדיל את המכירות העתידיות. החברה אף מסרה על כוונה להציג מוצר DCME בעל יכולת דחיסה של 1 ל-20.

מערכות ה-SDH, המאפשרות מעבר נתונים בקצבים מהירים על גבי רשתות סיבים אופטיים, אף הן זוכות לגידול בביקוש (כ-%35 לשנה). אי.סי.איי שוקדת על פיתוח יכולות טלפוניית אינטרנט, לאחר רכישת חברת הסטרט אפ NKO, והיא משתפת פעולה בתחום זה עם ווקלטק.

כמו כן, לפני כחצי שנה ביצעה אי.סי.איי את דריסת הרגל המשמעותית הראשונה שלה בשוק ה-ADSL - מודמים לתקשורת בקצבים מהירים על חוטי טלפון - כאשר זכתה ב-%40 מהמכרז של דויטשה טלקום, חברת התקשורת הגדולה באירופה. למרות הפיתוחים עליהם שוקדת החברה, חלק נכבד מצפי הצמיחה של אי.סי.איי צפוי לבוא ממוצריה של תדיראן תקשורת - מוצרי הקרוס קונקט CROSS-CONNECT והתקשורת האלחוטית (WLL). על הקרוס קונקט, המאפשר קישוריות בין מערכות הפועלות על סטנדרטי תקשורת שונים ויכולות ניהול רשת, אמר סמנכ"ל הכספים של אי.סי.איי, דורון ענבר, בראיון שהעניק ל"גלובס" לפני כשבועיים ש"זה רומן שהיה צריך להיחתם הרבה קודם".

לדבריו, כמעט בכל מקום בו ציוד זה של תדיראן תקשורת נמצא, מצויים גם מוצרי כפל הדיבור של אי.סי.איי, אבל לא בכל מקום בו קיים ציוד של אי.סי.איי קיים גם ציוד של תדיראן תקשורת. ענבר רואה בכך פתח לסינרגטיקה שתנצל את הפריסה השיווקית הרחבה של אי.סי.איי: "אנחנו ניקח אותם לכל המקומות בהם יש DCME", הוא הצהיר.

ציוד הוויירלס מאפשר העברת שיחות טלפוניה ממרכזיה מקומית לבית הלקוח, מבלי להשתמש בתשתית חברת הטלפון, המונופול. מכשירים אלו מיועדים לחברות תקשורת צעירות המעוניינות להתמודד מול המונופולים המבוססים, והם זוכים לביקוש חזק.

עם סל מוצרים זה, צפויה אי.סי.איי על פי תחזית מריל לינץ' להציג מכירות של 1.45 מיליארד דולר בשנת 99', ורווח נקי שנתי של 236 מיליון דולר