שניר: הדחתי מתפקיד מנכ"ל הרכבת נמהרת, מנוגדת לחוזה ובלתי חוקית

מקורביו: מדובר בהדחה פוליטית * דורש מליאון לחזור בו מיידית מההחלטה ולהודיע זאת בפומבי

מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, פנה ליו"ר מועצת המנהלים של החברה, משה ליאון, בדרישה להודיע באופן מיידי על ביטול כוונתו להדיחו מתפקידו כמנכ"ל רכבת ישראל. כך נודע ל"גלובס".

שניר טוען, באמצעות משרד עוה"ד כהן-בוסתנאי, כי ליאון אינו מכיר די הצורך את פעילות הרכבת ואינו יכול לקבל החלטות כבדות משקל כגון החלפת מנכ"ל. החלטה נמהרת כזו ובלתי שקולה יכולה, לדבריו, לגרום לנזק רב להמשך פיתוח הרכבת.

"חברת הרכבת אינה נחלה פוליטית של אף אחד, וכמובן אינה שייכת למפלגה פוליטית כזו או אחרת", אומר שניר.

לפני כשבוע הודיע ליאון לשניר על כוונתו לסיים את כהונתו. ליאון הודיע, כי החלטה זו מתואמת עם שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ומקובלת על דירקטוריון הרכבת. עו"ד חיים כהן טוען, כי הודעתו של ליאון אינה נכונה בעליל, כיוון שחלק מחברי הדירקטוריון לא ידעו על הכוונה להפסיק את כהונתו של שניר ולא הודיעו את עמדתם בעניין.

לגופו של ענין טוען שניר, כי חוזה העסקתו הוא בתוקף עד דצמבר 2006, וכי לא ניתן לפטרו אלא בעילות מצומצמות ובוודאי שלא בהחלטה שהתקבלה כלאחר יד. לטענתו, הסכם העבודה תקף גם לאחר הפיכת הרכבת לחברה.

שניר מודיע במכתבו לליאון, כי יפנה לבית המשפט במטרה להגן על מעמדו ותפקידו כמנכ"ל הרכבת. לדבריו, הוא רואה בליאון אחראי לנזקים שעלולים להיגרם לו כתוצאה מהפרסומים אודות ההחלטה על הדחתו.

שניר טוען, כי הניסיון לפגוע במעמדו הוא חסר תום לב, לא תקין ולא חוקי. שניר מבקש מליאון להודיע מיידית על ביטול החלטתו להדיחו, ובנוסף לפרסם הכחשה פומבית בדבר הכוונה לפטרו.

מקורביו של שניר אומרים, כי הניסיון להציגו כמנכ"ל לא מוצלח שנכשל בתפקידו, מבוסס על שיקולים פוליטיים פסולים, כיוון שכל האינדיקציות במשך כהונתו של שניר מעידות על הצלחה מוכחת בתפקיד. ליאון סירב להגיב.