אמריקה-ישראל רכשה מחב' הפניקס 33% מפרויקט הדיור בסמינר הקיבוצים

תשלם 6 מיליון שקל ותנהל את הפרויקט * התמורה ממכירת 600-550 דירות - כ-300 מיליון ד'

חברת אמריקה-ישראל להשקעות חתמה אתמול (ב') על חוזה, לפיו היא רוכשת מחברת הביטוח הפניקס 33% מהפרויקט לבניית 600-550 דירות על מתחם סמינר הקיבוצים בת"א, מעבר לירקון. מכירת הדירות עשויה להניב כ-300 מיליון דולר. המו"מ על העיסקה פורסם לפני שבועיים לראשונה ב"גלובס".

אמריקה-ישראל תשלם 5 מיליון שקל במזומן (שליש מהמקדמה שנתנה הפניקס בזמנו לסמינר), וכן תממן 33% מההוצאות שהיו להפניקס על תכנון הפרויקט, כמיליון שקל סך הכל.

אמריקה-ישראל תממן 33% מההשקעות בבניית הדירות. כן תהיה ממונה על הטיפול בתב"ע בוועדות המקומית והמחוזית לבניין ערים. אמריקה-ישראל תנהל את הפרויקט ותשווק את הדירות. היזמים יבנו 4 עד 6 בניינים בני 30 קומות, ומספרם וגודלם תלויים באישורי התב"ע.

במהלך המו"מ ביקשה אמריקה-ישראל לרכוש 50% בפרויקט, אך הפניקס הודיעה שהיא מוכנה למכור רק 33%, מאחר שהיא מאמינה ברווחיותו. הפניקס ביקשה, עם זאת, למכור חלק מהפרויקט כדי למצוא שותף מקצועי שינהל וישווק אותו.

הפרויקט נמצא בבעלות פניקלאס, חברה-בת בבעלות מלאה של הפניקס. פניקלאס רכשה את הקרקע, 52 דונם, מסמינר הקיבוצים, בעיסקת אחוזים לפי 50% לפני שלוש שנים, ומאז נמצא הפרויקט בתכנון.

הפניקס מכרה 33% מהפרויקט במסגרת המדיניות החדשה של בעלי החברה, יעקב שחר וישראל קז, לפיה לא תהיה הפניקס מעורבת בניהול פרויקטים בענף הבנייה. שחר הודיע על מדיניות זו לפני שבועיים, בראיון ל"גלובס".

אמריקה-ישראל להשקעות נמצאת בעלות שמשון הראל, דני מריאן, בנק מרכנתיל ומשרד עו"ד בני ברץ- בן-נתן. החברה שותפה ב-33% בשכונת המגורים הגדולה בת 780 דירות, קרית חתני פרס נובל, במערב ראשון לציון.

החברה שותפה ב-50% בשתי שכונות מגורים, 660 דירות בסך הכל, במזרח פתח-תקוה, ושותפה ב-75% בבניית 100 דירות ברחוב שינקין בת"א. כן היא שותפה ב-50% בבניית 200 דירות בפתח-תקוה, ובעלת קרקעות לבניית 200 דירות בקיבוץ יפעת ו-140 דירות בנחשולים. בבעלות החברה גם בנייני משרדים להשכרה בר"ג ובפתח-תקוה.

החוזה המקורי בין הפניקס לבין סמינר הקיבוצים קובע, כי בשלב הראשון של הפרויקט יבנו היזמים לסמינר בניינים וכיתות לימוד ב-15,000 מ"ר על חלק מהמתחם, כדי שאפשר יהיה לבנות למגורים על שטח הבניינים המתפנים. ההשקעה בבניית המבנים תנוכה מהתשלומים שיקבל סמינר הקיבוצים, כאחוז ממכירת הדירות.

התמורה ממכירת הדירות תועבר בעיקרה לבנקים, לפירעון הלוואות של הקיבוצים. סעיפים אלו בחוזה מחייבים גם את אמריקה-ישראל להשקעות.

החוזה נוסח בידי עוה"ד חני אבינרי ממשרד קנטור מצד הפניקס, ובני ברץ ושגית שחמון מצד אמריקהישראל.