עו"ד יאיר אורעד, מספר שתיים במשרד רחל לויתן ושותפה מזה כ-20 שנה, עזב את המשרד

אורעד, שעזב עם שתי שותפות, הצטרף למשרדו של עו"ד ברוך גרוס, המייצג חברות רב לאומיות פעילות בישראל ובין היתר מייצג את חתמי לוידס בישראל

העניין הזה ללא ספק היה שיחת היום בקרב עורכי הדין בתחום הביטוח: עו"ד יאיר אורעד, מספר שתיים במשרד רחל לויתן, ושותפה מזה כ-20 שנה, קם יום בהיר אחד לפני כשבועיים, הודיע ללויתן שהוא עוזב, וכעבור שעות מספר כבר היה על המטוס, בדרכו לדבר עם הלקוחות, מבטחי המישנה בחו"ל.

החלק השני של הסיפור: אורעד, שעזב עם שתי שותפות, הצטרף למשרדו של עו"ד ברוך גרוס, המייצג חברות רב לאומיות פעילות בישראל ובין היתר מייצג את חתמי לוידס בישראל, באמצעות עו"ד יונתן גרוס, בנו של גרוס.

משרד לויתן מונה 22 עורכי דין ומתוכם שישה שותפים. המשרד, בראשו עומדת עו"ד רחל לויתן, מייצג את רוב מבטחי המישנה בארץ. אורעד היה מספר שתיים במשרד, עם 22%. דרך ארוכה עשו הוא ולויתן יחד - 18 שנה. אורעד מתמחה בביטוחים בנקאיים, ביטוחי דירקטורים וביטוחים מורכבים אחרים. לפני שהצטרף למשרד לויתן, היה חוקר ביאח"ה.

לאורעד הצטרפה עו"ד סיגל שלימוף-רכטמן, שהיתה שותפה במשרד לויתן, ומומחיותה בליטיגציה, ביטוח אחריות מקצועית ורשלנות רפואית וביטוחי יהלומים ואבנים יקרות. בשנה האחרונה היא שהתה בקליפורניה, בשל עבודתו של בעלה. שמה של שלימוף מופיע גם ברשימת עורכי הדין של משרד "אדם", העוסק בפרו-בונו.

השניה שהצטרפה לאורעד, היא עו"ד אורית עמירן-סין, שהיתה שותפה זוטרה במשרד לויתן. במשרד לויתן אומרים, כי עמירן-סין הודיעה על עזיבתה, ורק בדיעבד התברר כי הצטרפה לאורעד. מכל מקום, אחרי 18 שנים בהן היה שותף, אומר אורעד, שהוא רצה לעמוד בראש משרד ולעצב את הדברים כרוחו. אורעד: "להישאר 18 שנים במקום אחד, זה זמן רב. אני שמח שיש לי עכשיו אתגרים חדשים". המשרד החדש ייקרא גרוס, אורעד, שלימוף.

את העזיבה הפתאומית מסביר אורעד כך: "לא ייתכן לעשות את הצעד הזה בצורה אחרת. לא יעלה על הדעת שאני אמשיך לשבת במשרד ותוך כדי כך, אדבר עם לקוחות שיעברו אלי. הלקוח הפוטנציאלי צריך לדעת עם מי הוא הולך. יש תיקים מאוד רציניים שטיפלתי בהם במשך שנים רבות. חובה לספר ללקוח על ההתפתחות וזכותו להחליט על התוצאה. יש כמה לקוחות שביקשו שאמשיך לטפל בהם ויש לקוחות שנשארו".

הודעתו של אורעד על העזיבה התקבלה במשרד בתדהמה, בעצב מסויים, שפינו מקומם להסתכלות בחצי הכוס המלאה: אחרי הכל התפנה מספר לא קטן של אחוזים במשרד. לדברי לויתן, מספר מועט בלבד של תיקים עזבו בעקבות עזיבתו של אורעד, "לאחר שהוא פנה ללקוחות והודיע להם שקיים נוהג בישראל, שהשותף שטיפל בלקוחות, ממשיך לטפל בהם. לא ידוע לנו על אף לקוח שהחליט לעזוב".

לויתן אומרת, שהוצע לאורעד לסיים את השותפות תוך שיתוף פעולה והסכמה: להגדיר אלו תיקים יעברו איתו ואלו יישארו בשותפות. ואולם, לדבריה, אורעד סירב. לויתן אומרת, שהסכם השותפות מאוד ברור וחד-משמעי לגבי עזיבת שותף: שותף עוזב לא זכאי מעבר ללקוחות שהולכים איתו.