חברת משגב תשלם 5 מיליון שקל לסולי סקאל ואשתו בגין הפרת הסכם לרכישת דירה במשתלה

ביטלו ההסכם לאחר שהחברה לא עמדה במועד המסירה * נדחתה בקשתם לפיצוי בגין עוגמת נפש

השופט בדימוס יעקב שמעוני חייב את חברת משגב, בעלת פרויקט "כרמי צהלה" בשכונת המשתלה, לשלם לסולי סקאל ואשתו שרי כ-5 מיליון שקל. וזאת, בגין ביטול הסכם לרכישת דירה, בשל אי-מסירה במועד.

כן חייב את החברה לשלם להם פיצוי של כ-200 אלף שקל, והוצאות בוררות בגובה כ-100 אלף שקל.

הזוג סקאל, שיוצגו בידי עוה"ד ברוריה לקנר ויעקב נאמן ממשרד בן-שחר לקנר, טענו, כי התקשרו עם משגב לרכישת דירה בפרויקט. מספר שנים לאחר מכן הודיעו על ביטול ההסכם, בשל הפרה יסודית של מועד המסירה, שהיה אמור להיות לטענתם לכל המאוחר ב-31 בדצמבר 2001.

כתוצאה מביטול ההסכם, עתרו סקאל להשבת הכספים ששילמו למשגב, לפיצויים מוסכמים בגין הפרת ההסכם וכן פיצוי בגין נזק לא ממוני.

משגב טענה, כי אי-מסירת הדירה במועד כניסתה לתוקף של הודעת הביטול, לא העמידה לסקאל כל עילה לביטול ההסכם. כן טענה, כי העיכוב חל בשל עיכוב מצד סקאל בהגשת תוכנית שינויים במערכת החשמל.

שמעוני ציין, כי הסיבה הגלויה לעין לעיכוב במסירת הדירה, העולה מחומר הראיות, שונה לחלוטין, ואין לה כל זיקה לשינויים שביקשו סקאל לבצע בדירה. לדבריו, העיכוב במסירה נבע ממצבו של הבניין בו מצויה הדירה. לדבריו, "עולה בבירור, כי השלמת הבנייה של הבניין בכללותו היתה עדיין בבחינת חזון למועד, לא רק בסוף שנת 2001, אלא גם לאחר מכן. לא תוכנית שינויים כזו או אחרת, היא שהיתה הגורם לאי-מסירת הדירה עד לסוף 2001, ואף לא עד למועד הודעת הביטול".

שמעוני ציין, כי הסתמכות על טענה כזו אינה יותר מאשר אמתלה גרידא. הסיבה, קבע, היתה העדר התקדמות הבנייה בבניין בו מצויה הדירה.

שמעוני פסק לסקאל פיצויים בשל הפרת הסכם, אך לא נענה לבקשתם לפיצויים בגין עוגמת נפש. הסכומים, בגובה של כ-5 מיליון שקל, ששולמו על ידי סקאל בשנים 2000-1997, נושאים הצמדה וריבית.