שרון התערב - וידידיו מכפר מל"ל יקבלו ממע"ץ פיצוי מעבר לשומה

ההתערבות איפשרה לאחים מלמוד לקבל 110 אלף דולר מעבר לשומה שנקבעה קודם לכן * שרון: "ביקשתי ממנכ"ל מע"ץ שישמע תלונתם"

ראש הממשלה, אריאל שרון, התקשר בשבוע שעבר בטלפון למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, וביקש ממנו לפעול למען ידידיו מכפר מל"ל, האחים מנשה ומרדכי מלמוד, בעניין הפקעת קרקע מאדמותיהם. לאחר השיחה הגיעו מע"ץ והאחים מלמוד לפשרה, לפיה יקבלו האחים מלמוד 110 אלף דולר מעבר לשומה של מע"ץ בגין ההפקעה.

ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי האחרון נערכה ישיבה במשרד התחבורה, בנסיון להגיע לפשרה כספית בין מע"ץ לבין האחים מלמוד מכפר מל"ל. מדובר בהפקעה של דונם ורבע מנחלת מרדכי מלמוד (בשטח יש זכויות גם לאחיו מנשה), לטובת סלילת כביש 531.

כביש 531 יהיה אחד מכבישי הרוחב החשובים ביותר, והוא מתוכנן לאורך 12.5 ק"מ, מכביש חוצה ישראל (6) במזרח ועד לכביש החוף (2) במערב. הכביש אמור להקל על מצוקת התנועה באיזור השרון, ועלות סלילתו מוערכת ב-1.2 מיליארד שקל.

שרון מתקשר

על פי שומת מע"ץ, שהוצאה לפני כשנה, מגיע לאחים מלמוד 610 אלף דולר בגין הפקעת הדונם ורבע. האחים מלמוד דרשו ממע"ץ 750 אלף דולר, ואף יותר. האחים מלמוד, באמצעות עו"ד שוקי חורש, הגישו לביהמ"ש התנגדויות לתוכנית מע"ץ, בטענה שאינה חוקית. המהלכים המשפטיים בתביעת האחים מלמוד אינם מאפשרים את ביצוע סלילת כביש 531.

כאמור, ביום ה' נערכה ישיבה במשרד התחבורה, בהשתתפות בן-ציון, מנכ"ל מע"ץ עמי לקס, מהנדס מחוז ת"א ראובן יום-טוב, האחראית על המקרקעין במע"ץ סוניה לוביץ', האחים מרדכי ומנשה מלמוד, פרקליטם עו"ד שוקי חורש, וגורמים נוספים. מטרת הישיבה היתה לנסות ולהגיע לפשרה כספית בין מע"ץ לאחים מלמוד, שתאפשר את ביטול ההליכים המשפטיים ותחילת סלילת הכביש.

לאחר תחילת הישיבה התקשר שרון לבן-ציון. בעקבות השיחה הסתיימה הישיבה, ונערכה ישיבה מצומצמת של בן-ציון, לקס וחורש.

מע"ץ מציעה

תוספת בישיבה המצומצמת הוחלט על פשרה, לפיה האחים מלמוד יקבלו פיצוי בגובה של 720 אלף דולר, דהיינו, 110 אלף דולר מעבר לשומה של מע"ץ.

בן-ציון אישר כי שרון התקשר אליו במהלך הפגישה. לדבריו, ראש הממשלה ביקש ממנו שהפגיעה בקרקעותיהם ובנחלתם של האחים מלמוד תהיה מינימלית. לדברי בן-ציון, שרון לא דיבר אתו בשיחה זו בנושא הפיצוי בגין ההפקעה.

לשאלת "גלובס", האם שרון דיבר אתו בעבר בעניין הפקעה ספציפית אחרת, השיב בן-ציון בשלילה, אולם אמר, כי בעבר שוחח אתו שרון וביקש ממנו, שבהפקעות קרקע למחלפים ישתדל לפגוע כמה שפחות בקרקע חקלאית. לדברי בן-ציון, בהתחשב בהפרשי שער הדולר והריבית, הפשרה הכספית עם האחים מלמוד היא סבירה.

"אגב פגישה"

לשכת ראש הממשלה מסרה: "אגב פגישה בין ראש הממשלה לבין מר מלמוד, העלה מלמוד, בין היתר, טענות לגבי תוואי כביש מספר 531. ראש הממשלה הבהיר למר מלמוד כי אינו מכיר ואינו עוסק בנושא, והפנה את מר מלמוד לגורמים האמונים על כך, קרי משרד התחבורה.

"ראש הממשלה התקשר למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, על מנת שייפגש עם מלמוד וישמע את תלונתו. מעבר לכך ראש הממשלה לא עסק בנושא, אינו מכיר את פרטיו וממילא גם לא התערב בו".

עו"ד חורש אמר, כי אינו מוסר פרטים על לקוחותיו. תגובת האחים מרדכי ומנשה מלמוד לא התקבלה עד לסגירת הגיליון.