אנשי "פעולה ירוקה" מתבצרים על מנוף מול מגדלי חוף הכרמל בחיפה

מוחים על "מדיניות גזילת החופים למטרות נדל"ן"

פעילים של אירגון "פעולה ירוקה" מתבצרים החל מהיום (ד') לפנות בוקר על מנוף בגובה 80 מטר, המוצב בפרוייקט הנופש והמלונאות "מגדלי חוף הכרמל" בחיפה. זאת, במחאה על המשך הבנייה בפרוייקט ועל "מדיניות גזילת החופים למטרות נדל"ן", כהגדרת האירגון.

שלושה פעילים התבצרו על המנוף, ו-17 אחרים כבלו עצמם בשלשלאות לגדרות המקיפות את אתר הבנייה. כוחות משטרה הגיעו למקום ב-08:00 בבוקר, ושיחררו את הכבולים מהשלשלאות בניגוד לרצונם. שמונה עוכבו לחקירה. שלושת המתבצרים על המנוף נשארו עליו נכון לשעת פירסום הידיעה, ובכוונתם להישאר שם לפחות יומיים.

יצויין, כי פעילי אירגון אחר, של "מגמה ירוקה", התבצרו לפני שלושה שבועות על מנוף בפרוייקט "סי.אנד סאן", על חוף ת"א.

פעילי אירגון "פעולה ירוקה" מתכוונים גם לנקוט בימים הקרובים צעדי מחאה נוספים, לקראת הדיון בשבוע הבא במועצה הארצית לתיכנון ובנייה בפרוייקט המרינה בבת גלים בחיפה.

דובר חברת מגדלי חוף הכרמל מסר בתגובה: "החברה פועלת על פי תוכניות מאושרות בלבד ותוך הקפדה על החוק. תיכנון השלבים הבאים של הפרוייקט מתחשב בצורכי העיר ובדרישות האקולוגיות של החוף והסביבה.

"הפרוייקט מוקם רק על קרקע פרטית שממזרח לחוף, ולא יפגע בחוף הרחצה עצמו. נהפוך הוא, חוף הרחצה יורחב ויפותח לרווחת תושבי חיפה ותייריה. החברה משקיעה מאות מיליוני שקל בבניית מלונות וטיילת ציבורית, אשר יתרמו לפיתוח התיירות והכלכלה בחיפה".« מאת דוד חיון « אנשי "פעולה ירוקה" מתבצרים על מנוף מול מגדלי חוף הכרמל בחיפה « מוחים על "מדיניות גזילת החופים למטרות נדל"ן"