בג"ץ אסר להעלות את תא"ל ניר גלילי לדרגת אלוף ולקדמו בתפקיד בצה"ל

הנימוקים להחלטה טרם פורסמו * בג"ץ קיבל את עתירתה של חיילת לשעבר, עימה קיים גלילי יחסי מין

בג"ץ הורה היום (ה') שלא לקדם בדרגה או בתפקיד את תת-אלוף ניר גלילי, שקיים יחסי מין עם חיילת שהיתה תחת פיקודו.

השופטת טובה שטרסברג-כהן הקריאה את הכרעת הדין בעתירת החיילת לשעבר, שדרשה למנוע את קידומו. פעילות בשדולות נשים שהגיעו לאולם בית המשפט הגיבו במחיאות כפיים.

גלילי נראה המום מהחלטת בג"ץ, והוא מיהר לעזוב ביחד עם רעייתו את האולם. פרקליטו, עו"ד אלי זוהר, ציין, שבג"ץ החליט להתערב בשיקולי שני רמטכ"לים ושני שרי בטחון. זוהר הוסיף, כי יגיב ביתר פירוט לאחר פרסום נימוקי בג"ץ.

הצעירה בת ה-23 שהגישה את העתירה, אמרה שעבורה הפרשה הסתיימה. היא ביקשה שיניחו לה לפתוח דף חדש בחייה, והביעה כצפוי את שביעות רצונה מהחלטת השופטים.

בעתירתה טענה הצעירה, באמצעות עוה"ד ירון קידר וכרמית יודוביץ', כי לפני כשלוש שנים, כאשר גלילי היה מפקד בסיס צאלים, הוא ביצע בה עבירה של "בעילה אסורה בהסכמה". לטענתו של גלילי, היחסים בוצעו בהסכמה.

השופטים טובה שטרסברג-כהן, שלמה לוין ויעקב טירקל הכריעו בכמה שאלות שעלו בדיון, כמו למשל, האם נעשה איזון בין המעשה בו הורשע גלילי לבין ההחלטה לקדמו; וכיצד ניתן ליישב בין "העבירה המכוערת" לבין המדיניות המחמירה שמנהל צה"ל כנגד הטרדות מיניות; והאם כישוריו הצבאיים של גלילי משפיעים על חומרת המעשה.

במהלך הדיון שהתקיים בשבוע שעבר, גם שאלה שטרסברג-כהן, אם צעירה בת 19 אינה יכולה להבחין בכוחות עצמה בין טוב או רע עבורה. קודם לכן ביקשו השופטים מצה"ל לשוב ולשקול את עמדתו, אך הרמטכ"ל, שאול מופז, הודיע לבג"ץ שהוא עומד על קידומו של גלילי ומינויו לתפקיד בכיר במערך השדה.

דובר צה"ל הגיב באומרו, שצה"ל מקבל ומכבד את החלטת בית המשפט