בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטל מינוי גיל סמסונוב ליו"ר רשות השידור

נדחתה העתירה נגד מינוי רמי סדן ורחל פרימור כחברי המליאה

בג"ץ האריך היום (ב') את הצו על תנאי נגד הממשלה ורשות השידור, והורה לנמק בתוך 30 יום, מדוע לא יבוטל מינויו של גיל סמסונוב כיו"ר המליאה והוועד המנהל של רשות השידור. במהלך הדיון דחה בג"ץ את חלקה של העתירה שהגיש ח"כ יוסי שריד, בעניין המינוי של חברי מליאת רשות השידור, רמי סדן ורחל פרימור.

בג"ץ הטיל על ח"כ שריד הוצאות משפט של 2,000 שקל שישולמו לכל אחד משני חברי המליאה.

שריד טען, כי גיל סמסונוב, יו"ר המליאה ויו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, עובד כפרסומאי במשרד הפרסום גליקמן-נדלר-מייזלר. לטענתו, סמסונוב הצהיר, כי הוא מתכוון להמשיך בעבודתו כפרסומאי במקביל לתפקידו ברשות השידור. לגבי השניים האחרים נטען, כי רמי סדן הוא איש יחסי ציבור ורחל פרימור משמשת במקביל לחברותה גם כדוברת חברת עמידר.

סמסונוב טען בתגובה לעתירה, כי עניין ניגוד העניינים הוא אמתלה בלבד, ומניעיו האמיתיים של שריד בהגשת העתירה הן התבטאויותיו בתקשורת. סמסונוב טען, כי בא לרשות השידור מתוך מגמה ושאיפה לקדמה. עוד טען, כי שריד היה שותף לבחירתו לפני כ-3 שנים כחבר הוועד המנהל של הרשות והצביע עבורו.

פרימור טענה בתגובה, כי מינויה כחברת המליאה אושר לאחר שהעניין נבדק ונבחן על ידי הוועדה לבדיקת מינויים. הוועדה לא קבעה כי יש חשש לניגוד עניינים.

פרקליטות המדינה טענה, כי לאור המגבלות שנטלו על עצמם כל השלושה, לאחר שהוועדה לבדיקת מינויים בראשות מרדכי בן-דרור בדקה את הנושא, אין כל מניעה כי יכהנו במליאת רשות השידור. (בג"ץ 7279/98)