מפלגת העבודה והבנקים בראשות בנק הפועלים על סף הסכם לפריסת חובות

החובות לבנקים עומדים על כ-60 מיליון שקל * מפלגת העבודה עומדת לסכם את עיסקת מכירת בית המפלגה לשעבר תמורת 2.3 מיליון דולר

מפלגת העבודה והבנקים, בראשות בנק הפועלים, עומדים לחתום על הסכם לפריסת חובות מפלגת העבודה. ל"גלובס" נודע, כי החובות לבנקים עומדים על כ-60 מיליון שקל. סכום זה ייפרס, קרוב לודאי, ל-6 תשלומים שנתיים של 10 מיליון שקל, ללא הצמדה ובריבית הגבוהה במקצת מריבית הפריים.

מפלגת העבודה מתכננת לפרוע את החובות בעיקר ממכירת נכסים, וכן מההקצבה השנתית שמקבלים הח"כים שלה, העומדת על כ-2.2 מיליון שקל לשנה. נציגי המפלגה התחייבו כלפי הבנקים לפעול במרץ למכירת נכסים בשנים הקרובות.

במסגרת מכירת הנכסים, עומדת מפלגת העבודה לסכם את עיסקת מכירת בית המפלגה לשעבר, ברחוב הירקון 110 בת"א, למשקיע בשם כהן מארה"ב. כהן ישלם עבור הרכישה 2.3 מיליון דולר. סכום זה יועבר לבנקים, וישמש כפרעון ההלוואה לשנה הראשונה במסגרת הפריסה.

מקורות המקורבים לעיסקה טענו בימים האחרונים, כי מי שעומד מאחורי רכישת בית מפלגת העבודה, הוא היזם אלברט נסימי מאיטליה, בעל השליטה בחברת הנדל"ן קיסריה ופרויקט המגורים חצרות יפו. נציג של נסימי בארץ הכחיש טענות אלו ואמר ל"גלובס", כי נסימי אינו קשור לעיסקה.

חברת בית ארלוזורוב, חברת הנכסים של מפלגת העבודה, החלה בהכנת רשימת נכסים שיוצאו למכירה בקרוב. בין היתר, מדובר על מכירת בניינים ברחוב הרכבת בת"א, ועל מכירת מועדונים ודירות של החברה במקומות שונים בארץ. המכירה מנוהלת בידי צוות בראשות עו"ד שאול ברגרזון.