ביהמ"ש גזר עבודות שירות לבכירים בתעש נוף ים בגין הפיצוץ במפעל

עונש של עבודות שירות בהיקף של 140 שעות נגזר היום (ג') בבית המשפט השלום בתל-אביב על חיים קוסטינר, מנהל קבוצת התחמושת בתעש, אבי כהן, מנהל המפעל בנוף ים, אביגדור שגיא, מנהל הבטיחות בסקטור תחמושת בתעש, ויעקב ונטורה, הממונה על הבטיחות במפעל. על תעש הושת קנס של 22,500 שקל.

הנאשמים הורשעו, על פי הודאתם, במסגרת עיסקת טיעון בעבירה שעניינה רשלנות בחומר לקיח ונפיץ. הם הועמדו לדין בטענה לאחריותם לפיצוץ שאירע ב-92' במפעל תעש בנוף ים. עקב הפיצוץ, נהרגו שניים מעובדי המפעל ונפצעו 66 איש. התביעה טענה, כי הנאשמים התרשלו במילוי תפקידם ופעלו בניגוד לכללי הבטיחות הסבירים.

נשיאת בית המשפט, השופטת עדנה בקנשטיין, קבעה היום בגזר הדין, כי האינטרס הציבורי מכריע את הכף, שהרי הדעת לא תיתן כי מי שבאחריותם הטיפול בחומרים כה מסוכנים, לא ידקדקו בקפידה בהוראות החוק והבטיחות.

עם זאת, מצאה השופטת לנכון לאמץ את הסדר הטיעון בהתחשבה בחלוף הזמן, בלקחים שנלמדו על ידי תעש ובצעדים שנקטה כנגד הנאשמים, משהרחיקה חלקם משורותיה והעבירה אחרים מתפקידם. השופטת ציינה, כי אינה רואה לחייב את הנאשמים לחתום על התחייבות להימנע מלעבור על העבירה בה הורשעו, מאחר והיא משוכנעת כי אין המדובר בנאשמים שלא לקחו על עצמם אחריות, ועצם הודאתם מעידה על כך. (ת.פ 12775/97)