"חברות הגז הגדולות הציעו לי להשתתף בקרטל של חברות הגז, אולם סירבתי"

כך טוען אורי קיסין, פעיל בשוק הגז בישראל מזה 30 שנה, בעלים ומנהל של חברות א.ב. קיסין לאספקת גז וגזגל; צירף תצהיר לבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברות הגז הגדולות

אורי קיסין פעיל בשוק הגז בישראל מזה 30 שנה בעלים ומנהל של חברות א.ב. קיסין לאספקת גז וגזגל (א.ב. 1993) טוען כי בין השנים 94`-96` הציעו לו חברות הגז הגדולות (סופרגז, פטרולגז, אמישרגז ופזגז ומאוחר יותר דור גז) להשתתף בקרטל של חברות הגז אולם הוא סירב. קיסין נעתר לבקשתו של עו"ד רם דקל שהגיש ביום ד` בשמה של לימור פופיק לקוחה של פזגז בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כמיליארד שקל נגד חברות הגז הגדולות לצרף את תצהירו לתביעה.

לדברי קיסין הוא נתן עדות לבקשת רשות ההגבלים העסקיים בנוגע למקרה בו הוצע לו להשתתף בקרטל וסירובו לכך.

קיסין מציין בתצהיר כי מאז ומתמיד פעלו חברות הגז הגדולות כקרטל, נהגו לתאם ביניהם מחירים ולחלק ביניהם את הלקוחות.

לדבריו המחירים שתואמו ע"י חברות הגז הגדולות היו גבוהים מאוד והותירו בידם שיעורי רווח עצומים.

הוא עצמו לאחר שקיבל רשיון לחברת גז מכר בלוני גז במחירים שהיו זולים ב-30% ממחירי החברות הגדולות וביחס לגז המרכזי המחירים היו זולים ב-50% בממוצע ממחירי החברות הגדולות והפרשים אלו קיימים עד היום.

לדברי קיסין החברות בקרטל נלחמו בו ובחברות הקטנות האחרות בצורה בלתי הוגנת והפעילו לחצים ופיתויים על כל לקוח שרצה לעבור לחברה שלו.

בשנת 2000 הוא נאלץ למכור את הסניף שלו בירושלים לחברת פזגז מאחר ולא יכול היה להתחרות בחברות הגז הגדולות ונמנעה ממנו כל אפשרות לתחרות הוגנת. קיסין מציין כי מייד לאחר שרכשו ממנו את הסוכנות העלו את המחירים ב-100% (ת.א. 2319/03).