חנוך מרמרי, עורך עיתון "הארץ", התפטר עקב חילוקי דעות עם שוקן בנוגע לשליטה בדסק הכלכלה

מרמרי התנגד לכוונת עמוס שוקן להעביר את מדור הכלכלה לאחריות גיא רולניק, עורך "דה מרקר"

עורך עיתון "הארץ" חנוך מרמרי הודיע על כוונתו להתפטר מעריכת העיתון. ככל הידוע, מרמרי לא יעזוב את העיתון. הסיבה: לאחרונה נתגלעו מחלוקות קשות בין מרמרי לבין מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, בנוגע למדור הכלכלה בעיתון, ולאתר האינטרנט הכלכלי "דה-מרקר".

מרמרי התנגד בתוקף לכוונתו של שוקן להעביר את עובדי מדור הכלכלה של העיתון מבניין העיתון למשרדי "דה מרקר" הסמוכים ברח' שוקן. מטרת המהלך היא לרכז תחת קורת-גג אחת, מערכתית, את כתבי ועורכי הכלכלה של הארץ ו"המרקר", שיפעלו תחת עורך אחד, גיא רולניק, כיום העורך הכלכלי של "הארץ" ושל "דה מרקר". מרמרי אף הודיע לפני כשבועיים כי הוא מסיר את אחריותו ממדור הכלכלה.

בענף מעריכים כי משמעות עזיבתו של מרמרי היא חיזוק גדול למעמדו של רולניק, שמוגדר כמי שמיועד להיות בעתיד, על פי הערכות, עורך עיתון "הארץ". עם זאת, בשלב זה ייתכן כי מרמרי יישאר בתפקידו מספר חודשים עד שייכנס מחליף, שעשוי להיות עורך-המשנה, יואל אסתרון.

כפי שפורסם, מאז פרוץ האינתיפאדה שררו חילוקי דעות אידאולוגיים קשים בין שוקן לבין מרמרי וחלק מהנהלת העיתון בעניין עמדתו של העיתון כפי שבאה לידי ביטוי במאמרי המערכת ובקו המערכתי בעניין בסכסוך הישראלי-פלשתיני.

יצויין כי עזיבתו של מרמרי מגיעה במקביל לכניסתו של מנכ"ל חדש לעיתון הארץ, יוסי ורשבסקי, שהיה מנכ"ל רשת שוקן, ומחליף את יוסי קסוטו.

מרמרי נמצא בחופשה, ולא ניתן לקבל את תגובתו. לא הגיעה תגובתו של עמוס שוקן. לא ניתן היה לקבל את תגובת יואל אסתרון.