הפרקליטות החליטה לסגור התיק נגד הכדורגלן ישראל כהן שנחשד במכירת משחק

יחד עם זאת הוחלט בפרקליטות להעביר את חומר החקירה להתאחדות לכדורגל כדי שתשקול העמדתו של ישראל כהן לדין משמעתי

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) החליטה, בתום בדיקת תיק החקירה בעניינו של שחקן הכדורגל ישראל כהן בפרקליטות המחוז, לסגור התיק מחוסר ראיות מספיקות. יחד עם זאת הוחלט בפרקליטות להעביר את חומר החקירה להתאחדות לכדורגל כדי שתשקול העמדתו של ישראל כהן לדין משמעתי.

בתאריך 18.2.02 התקיים משחק כדורגל בין קבוצת מכבי חיפה לקבוצת הפועל חיפה, במסגרת ליגת העל. המשחק הסתיים בתוצאה 2:1 לטובת מכבי חיפה.

דרך משחקו של שחקן הפועל חיפה - ישראל כהן - בדקות האחרונות של המשחק, העלתה חשד, שהשחקן "מכר" את המשחק או הימר עליו. נפתחה חקירה של משרד "מודיעין אזרחי" בענין ובהמשכה, פתחה משטרת (יאחב"ל) בחקירה. בתום חקירה מקיפה ומעמיקה שביצעה המשטרה, הועבר תיק החקירה לבדיקה בפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).

לאחר בדיקת חומר הראיות שנאסף בחקירה לעומקו, בפרקליטות, הגענו למסקנה כי אין די ראיות בתיק על מנת להגיש כתב-אישום נגד ישראל כהן - גם אם דרך משחקו בדקות האחרונות של המשחק ומעשיו טרם המשחק - מעוררים תהיות רבות. מהראיות שנאספו עלה שישראל כהן, טרם המשחק, ברר אפשרות לסדר/למכור משחק כלשהו בו מעורבת קבוצתו אך נענה בשלילה על-ידי מי שפנה אליו.

כמו-כן, ביום המשחק עצמו רצה ישראל כהן להמר על המשחק בסך 5,000 שקל אך סורב על-ידי מי שפנה אליו. ישראל כהן הכחיש בחקירותיו את כל המיוחס לו ובכלל זה הכחיש כל קשר או ידע בהימורים.

הוחלט בפרקליטות להעביר את חומר החקירה להתאחדות לכדורגל כדי שתשקול העמדתו של ישראל כהן לדין משמעתי.