ביהמ"ש דחה תביעת היזם אמנון גולן נגד הבנקאי הבריטי פטריק לנדאו

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (א') תביעה שהגיש היזם אמנון גולן נגד הבנקאי הבריטי פטריק לנדאו, לפיצוי בסך 800 אלף דולר בטענה להפרת הסכם.

בשנת 1998 זכה לנדאו במכרז מינהל מקרקעי ישראל לרכישת נכס של עמידר ברחוב בלפור 12 בשכונת טלביה. קודם לרכישה שכנה בבניין שגרירות הולנד. לאחר זכייתו במכרז ערך לנדאו שיפוץ כללי בנכס, באמצעות הריסת כל החלק הפנימי שלו ובנייתו מחדש ברמה גבוהה. בהליכי השיפוץ העסיק לנדאו, בין השאר, גם חברה קבלנית מאיטליה.

גולן תבע מלנדאו את הסכום האמור בטענה, כי הייתה ביניהם הסכמה שהוא יבצע את השיפוצים. עוד נטען להסדר אחר, אלטרנטיבי, בין הצדדים, אשר עשוי להביא לגולן רווחים דומים.

השופט משה דרורי קיבל את עמדת בא-כוחו של לנדאו, עו"ד אסף פוזנר, לפיה לא נכרת חוזה שותפות או כל חוזה אחר בין הצדדים.

השופט ציין, כי קבלת טענותיו של גולן יכולות להביא לתוצאה כלכלית בלתי סבירה. השופט אמר, כי עדותו של לנדאו מקובלת עליו והוא מעדיף אותה ללא היסוס על עדותו של גולן.

"מבחינה סובייקטיבית התערבבו אצל התובע דמיון ומציאות, ציפיות והסכמות, תקוות וריאליה. הרושם המצטבר מהתנהגות התובע, כי בעיניו שיחה או אמרה, הופכת מיד להבנה ולהסכמה", כתב השופט.

את גולן ייצג עו"ד אריה תוסיה-כהן. ביהמ"ש יטיל עליו 120 אלף שקל הוצאות משפט.

הוצאות המשפט נקבעו לאור היקף התיק והסיכון שהיה לנתבע, להיות מחויב בסכום של 2.4 מיליון שקל, מספר הישיבות והיקף העבודה. (א 00/2524).