גיל הזהב ולאומי יאפשרו לרכוש דיור מוגן בשליש מחיר

על-פי ההסכם, ישלמו רוכשי הדירות רק 36% ממחירן הריאלי. הם יקבלו את היתרה בהלוואה מבנק לאומי, צמודה לדולר, ישלמו ריבית של ליבור ועוד 2%ויהיו פטורים מתשלום הקרן. הבנק יקבל חזרה את השקעתו עם יציאת הדייר או פטירתו

חברת גיל הזהב חתמה על הסכם עם בנק לאומי, שיאפשר ללקוחות לרכוש דירות בבית דיור מוגן בת"א בשליש מהמחיר הרגיל. העיסקה מתיחסת ל-20 דיורות בבית גיל הזהב ביד אליהו, אך נראה שמספר הדירות שישווקו בשיטה זו יגדל, בהתאם לביקוש. השיטה היא, ככל הידוע, ראשונה מסוגה בארץ.

על-פי ההסכם, ישלמו רוכשי הדירות רק 36% ממחירן הריאלי. הם יקבלו את היתרה בהלוואה מבנק לאומי, צמודה לדולר, ישלמו ריבית של ליבור ועוד 2%ויהיו פטורים מתשלום הקרן. הבנק יקבל חזרה את השקעתו עם יציאת הדייר או פטירתו.

העיסקה תומחש בדוגמא הבאה, לגבי דירת שני חדרים, 50 מ"ר, ברמה גבוהה: דמי הפיקדון הרגילים הם 133 אלף דולר. הקונה ישלם רק 48 אלף דולר, בדרך כלל ללא צורך למכור את דירתו, והבנק ישלם 85 אלף דולר. הקונה ישלם לבנק ריבית של 1,285 שקל לחודש, וכן ישלם לחברת גיל הזהב דמי אחזקה של 4,610 שקל לחודש. היזמים מעריכים, שהקונה יממן תשלומים אלו מתוך השכרת דירתו הקודמת.

אם ייצא או ילך לעולמו לאחר עשר שנים, יפסיד 30% ממחיר הדירה, לפי ניכוי מקובל בענף של 3% לשנה. הקונה או יורשיו יקבלו, במקרה כזה, 93 אלף דולר, אך כמעט כל הסכום, 85 אלף דולר, יועבר לבנק לפרעון ההלוואה.

גיל הזהב היא חברה ציבורית, בשליטת משפחת הקבלנים מרדכי רובינשטיין. המנכ"ל גולן רובינשטיין אמר ל"גלובס": "העיסקה תאפשר ללקוחות שאינם אמידים לרכוש אצלנו דירה במחיר נמוך יחסית".