"הקוד הסודי של מיקרוסופט דלף ממחשבו של ישראלי"

לפי אתר האינטרנט BetaNews, קוד המקור דלף ממחשב שהיה בשימוש של אייל אללוף, סגן נשיא לטכנולוגיה של מיינסופט, שותפה של מיקרוסופט

בעקבות דליפתו לאינטרנט של קוד המקור של מערכת ההפעלה חלונות, הודיעה מיקרוסופט, כי היא נמצאת בעיצומה של חקירה לגילוי מקור הדליפה. דבר דליפת חלקים מקוד המקור הרגיש נודע ביום ה` שעבר.

אתר האינטרנט BetaNews דיווח, כי קוד המקור שדלף לאינטרנט מקורו במחשב שהיה בשימוש של אייל אללוף, סגן נשיא לטכנולוגיה של חברת מיינסופט, אחת מהשותפות הוותיקות של חברת מיקרוסופט.

אללוף, בעל תואר ראשון במתמטיקה ומחשבים מאוניברסיטה העברית, שימש כמפתח תוכנה בחיל הים והצטרף למיינסופט ב-1994 כמתכנת. במשך השנים התמנה לתפקיד המהנדס הראשי של החברה. בסניף הישראלי של מיינסופט סירבו להגיב.

מיקרוסופט הודיעה שמדובר בחלקים קטנים של קוד מערכת חלונות 2000 אך אנליסטים טוענים, כי מוקדם מדי להעריך את הנזק. דובר מיקרוסופט אמר שמדובר בחלקים מהקוד של חלונות 2000 ו-NT שהופיעו בצורה בלתי חוקית באינטרנט. הגישה אל הקוד תאפשר להאקרים לתקוף את המערכת בדרכים מתוחמות יותר ותקל על המתחרים של מיקרוסופט.

מייק גולארד, יו"ר מיינסופט, מסר בתגובה: "מיינסופט הינה שותפה של מיקרוסופט משנת 1994, שבה חתמנו לראשונה על הסכם מכירת רשיונות לקוד מקור. מיינסופט מתייחסת בחומרה רבה לענייני הבטיחות של מיקרוסופט, בדומה להתייחסותנו לכל לקוחותינו. אנו מבינים את חומרת המצב.

"כמו כן, אנו מתכוונים לשתף פעולה באורח מלא עם מיקרוסופט והרשויות בחקירות שעתידות להיערך. אין באפשרותנו לענות על שאלות או לספק מידע נוסף עד שיהיה בידינו מידע נוסף".