מכון ויצמן: שמואל אדלשטיין שהוצג במסיבת העיתונאים של רמדיה - אינו פרופסור במכון

רמדיה: "פרופסור אדלשטיין - מומחה בעל שם עולמי בתחום התזונה, שפרסם מחקרים רבים וזכה בפרסים יוקרתיים"

שמואל אדלשטיין אינו עובד במכון ויצמן למדע. כך מודיע היום (ד') מכון וייצמן למדע. בהודעת המכון נאמר: "אדלשטיין היה בעבר פרופסור-חבר במכון ויצמן, עד ל-31 בדצמבר 2000, עת פרש לפנסיה מוקדמת. ברור אפוא שהפרסום המתיימר להציגו כפרופסור ממכון ויצמן אינו נכון ומהווה הטעיה של הציבור".

עוד נאמר בהודעה: "על-פי הכללים של מכון ויצמן למדע, אדלשטין אינו רשאי להשתמש ו/או לפרסם את עובדת העסקתו בעבר במכון ויצמן, שלא למטרות המכון. למכון ויצמן למדע אין שום קשר לחברת רמדיה והוא לא ביצע בדיקות כלשהן במוצרי החברה.

"היועצים המשפטיים של המכון פנו היום למנכ"ל היינץ, משה מילר, ולמנכ"ל רמדיה, גידי לנדסברגר, ותבעו מהם לחדול מיד להשתמש בפרסומיהם בשמו של מכון ויצמן למדע, וכן לפרסם הבהרה והתנצלות על הטעיית הציבור בפרסומים שכבר התפרסמו בעניין זה. אי היענות של "רמדיה" ו/או "היינץ" לדרישות אלה, יובילו לתביעה משפטית של מכון ויצמן למדע נגדם".

דובר רמדיה מסור, כי המכתב של מכון ויצמן הוא חסר שחר. פרופ' שמואל אדלשטיין הוצג במסיבת העיתונאים במסגרת הצגת קורות החיים שלו כפרופסור לביוכימיה ותזונה ממכון ויצמן למדע (וכפי שצוין במכתב הוא אכן היה בעבר פרופסור חבר במכון, ולכן המינוח "ממכון" מדוייק). כמו כן הוא הוצג כמומחה בעל שם עולמי בתחום הויטמינים והתזונה, ובעל ניסיון עשיר בעבודה בתחום התרופות והמזון.

"בכל המקומות אשר בהם חתום פרופ' אדלשטיין, הוא מעולם לא הוצג כפרופ' מכהן של מכון ויצמן, ובוודאי שרמדיה לא יצרה מצג כלשהו כאילו יש קשר בין מכון ויצמן לבין הבדיקות שעורכת רמדיה למוצריה. יש גבול לרדיפה ולחוצפה בניסיון להכפיש כל מעשה שרמדיה עושה".