בשל תרומה גדולה: מכללה להנדסה תיקרא ע"ש סמי שמעון

חבר הנאמנים של המכללה האקדמית להנדסה בבאר-שבע, בראשות יובל רכלבסקי, והנהלתה, החליטו לקרוא למכללה על שמו של איש העסקים סמי שמעון.

ההחלטה התקבלה בעקבות תרומה כספית גדולה של שמעון, בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר, שתאפשר למכללה להמשיך בבניית מבני לימוד ומחקר נוספים, ולהגדיל את מספר הסטודנטים הלומדים בה. תרומה זו נוספת לסיועו של שמעון לבניית הבניין הראשון של המכללה, לפני כמה שנים.

התרומה למכללה היא אחת מרבות של שמעון בישראל, שעד היום הסתכמו בלמעלה מ-35 מיליון דולר. שמעון, המשמש כנשיא הקונגרס הספרדי העולמי, מפנה את עיקר תרומותיו לחינוך, ילדים ובריאות. שמעון הוא תורם בולט לקרן הבינלאומית לחינוך אייסף, ועמותת אמץ לחם, המעניקה מלגות לימוד. כן העניק תרומה של 20 מרכזי מחשב בבתי ספר ומועדונים ברחבי הארץ.

החיבור של שמעון למכללה נוצר כתוצאה מקשר אישי בינו לבין פרופ' יהודה חדד, המשנה לנשיא והראש האקדמי של המכללה.

מכללה האקדמית להנדסה בנגב, שקמה בשנת 1996, מעניקה כיום תארים ראשונים בהנדסת בניין, חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה כימית וביוטכנולוגיה, הנדסת תוכנה והנדסת תעשיה וניהול. כיום לומדים במכללה כ-2,400 סטודנטים. לדברי פרופ' אוסקר לוי, נשיא המכללה, תרומתו של סמי שמעון תאפשר להגדיל את מספר הסטודנטים לכ-3,500 בתוך 5 שנים.