הנהלת ביהמ"ש: לבדוק אם משה בדש באמת לא יכול לשלם אגרה

הנהלת בתי המשפט מציעה לבית המשפט המחוזי בחיפה לחקור את משה בדש, לשעבר בעליה של תשלובת פיקנטי, במטרה לבחון אם יש מקום להעניק לו פטור מאגרה בתביעת הענק שלו - בסך של 1.5 מיליארד שקל - נגד 29 חברות.

בדש, המיוצג בידי עו"ד אביחי ורדי, הגיש לבית המשפט תביעת ענק נגד חברות בולטות במשק, מרביתן מתחום המזון: תנובה, אסם, טרה, טמפו, קוקה-קולה, ויסוצקי, תלמה, ויטה, סנו וחוגלה. לטענת בדש, החברות פעלו כקרטל מזון.

בדש מבקש להטיל על החברות חבות הנזק הכספי שנגרם לו בגין אובדן מפעל פיקנטי, שהעסיק יותר מ-1,000 עובדים.

בתביעה טען בדש, כי הנתבעות אסרו על ספקים שונים להעביר מוצרים לפיקנטי, שייצרה ושיווקה מוצרים במחירים נמוכים ממחירי השוק.

בדש כבר הגיש בעבר תביעה נגד אותם נתבעים בעילות דומות, אך בקשתו לפטור מאגרה נדחתה. בעקבות זאת התיר לו בזמנו בית המשפט לשוב ולהגיש תביעה דומה.

עו"ד איתן לדרר מפרקליטות מחוז חיפה מסר בשם הנהלת בתי המשפט, כי על פני הדברים אכן נראה שאין לבדש או לחברותיו נכסים או כספים כלשהם. עם זאת סבורה המדינה, כי הנתבעים צודקים בהצביעם על תמיהות בכל הנוגע למקורות מחייתו של בדש ולמקורות המחייה ונכסיהם של בני משפחתו. לכן היא מציעה להיעתר לבקשת הנתבעים ולחקור את בדש בעניין זה.

הנהלת בתי המשפט מציינת, כי הפטור מאגרה נועד להיות מוצא אחרון, ממנו יכול ליהנות רק מי ששכנע את בית המשפט, שלא רק שאין ביכולתו לשלם את האגרה - אלא שגם אינו יכול לגייס את הסכום הדרוש.