הכנסת תיוותר השבוע עם 119 חברים בלבד

בג"ץ: לא ימונה מחליף לאולמרט עד שתתברר עתירת רון נחמן

ממחר ובמשך כל השבוע הבא, תכהן הכנסת בהרכב של 119 חברים בלבד. כך עולה מצו ביניים, שהוציא היום (ג') בג"ץ, בעתירה שהגיש רון נחמן, ראש עיריית אריאל, נגד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.

צו הביניים קובע, כי רון נחמן לא יהיה חבר כנסת עם התפטרותו מהכנסת של אהוד אולמרט. הצו הוצא בהסכמת יו"ר הכנסת, דן תיכון, והיועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד צבי ענבר. נחמן טוען, באמצעות עוה"ד ירון פירדי, ויעקב וינרוט, כי הוא זכאי ורשאי להתחיל לכהן כחבר בכנסת ה-14, ובד בבד להמשיך ולכהן כראש עירית אריאל.

נחמן נבחר לתפקיד ראש העיר במאי 95', והוא מעוניין להשלים את תקופת כהונתו עד מאי 2,000. בבחירות האחרונות לכנסת ה-14 נבחר נחמן למקום ה-34 ברשימת הליכודגשר-צומת. רשימה זו זכתה ב-32 מושבים בכנסת. המועמד מס' 33 ברשימה, ראובן ריבלין, נכנס לכנסת במקומו של ד"ר אליהו בן אלישר, שמונה לשגריר בארה"ב.

מחר עומד להתפטר מהכנסת ראש עיריית ירושלים אהוד אולמרט בשל היבחרו לכהונה נוספת כראש עיר.

על פי הפרקטיקה הנהוגה בכנסת ועל פי החוק, עם התפטרותו של אולמרט, נכנס נחמן אוטומטית לכנסת. לדברי נחמן, מצבו שונה ממצבם של חברי הכנסת ראשי העיריות שנבחרו לאחרונה. לדבריו, מאחר שנבחר בשנת 95', ולא בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, הרי שהוא זכאי לכהן בשתי הכהונות במקביל.

היועץ המשפטי של הכנסת, צבי ענבר, תומך בעמדתו של נחמן. בתגובת המדינה שהוגשה באמצעות עו"ד אוסנת מנדל, נאמר, כי האינטרס הציבורי דורש את התפטרותו של נחמן. זאת, לאור פרשנות רובינשטיין לחוק.

העתירה תידון בשבוע הבא, ופסק דין בעניין יינתן עד תום השבוע. (בג"ץ 7107/98)