ראש אמ"ן: הנסיגה תפחית הפיגועים; הלם ואנרכיה בחמאס מאז חיסול רנטיסי

"דחלאן הוא כיום הגורם המניע והמוביל בהיערכות הפלשתינית ברצועת עזה ביום שלאחר נסיגת צה"ל"

ראש אמ"ן, אלוף אהרון זאבי פרקש, שינה היום (ג') את הערכתו מלפני כחודש, ואמר בוועדת החוץ והביטחון, כי לאחר היציאה מרצועת עזה, הטרור בגדה לא יגדל ואף יפחת "מכיוון שצה"ל יהיה יותר ממוקד בהגנה על הגדה וכן שיהיו כוחות פנימיים פלשתיניים שירסנו את הטרור".

האלוף זאבי פרקש העריך, כי הפלשתינים ירצו להוכיח שלישראל כדאי לסגת מהשטחים והם ינסו למנוע פעולות טרור.

אתר האינטרנט YNET דיווח, כי ראש אמ"ן מעריך, כי לאחר חיסול מנהיג החמאס , עבד אל עזיז רנטיסי, החמאס שרוי בהלם ובאנרכיה הנהגתית וסובל מבעיה של מקורות כספיים. יחד עם זאת, ציין זאבי פרקש, כי "יש כוונה של החמאס לבצע פיגוע גדול בישראל.

עוד ציין ראש אמ"ן שהוא לא יופתע אם ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-עלא, יתפטר בקרוב בעקבות פגישת בוש-שרון. להערכתו, "כיום דחלאן הוא הגורם המניע המוביל בהיערכות הפלשתינית ברצועת עזה ביום שלאחר הנסיגה הישראלית הצפויה מעזה".

להערכתו, דחלאן מתכונן ברצינות ליום שלאחר ההתנתקות מעזה, וההערכה היא שיו"ר הרשות, יאסר ערפאת, אישר לדחלאן לארגן את הכוחות הפלשתיניים.

ראש אמ"ן סקר בפני חברי הכנסת את תוכנית ההתנתקות; דפוסי הפעולה המסתמנים של ערפאת, דחלאן וגורמי כוח נוספים ברצועת עזה; תמונת הכוחות הנאבקים באמריקנים בעיראק ונושא הגרעין באיראן.

ח"כ יוסי שריד הביע בדיון תקווה שוועדת המשנה לשירותים חשאיים "מטפלת ברצינות בפרשת מעצר 2 סוכני מוסד בניו-זילנד ובשיחרורו הקרוב של מרדכי ואנונו ". לדבריו, "בשני המקרים המערכת מתעקשת לעשות כל טעות אפשרית.

"יש לי בחילה עמוקה מואנונו ומטיעוניו מעוררי הגיחוך. דווקא משום כך לא ברור לי מדוע כל המטפלים בשחרורו מתעקשים להפוך את הכלי הריק הזה לגיבור עולמי", אמר שריד.

בהופעתו הקודמת בפני חברי הוועדה, חולל ראש אמ"ן סערה לאחר שהביע התנגדות לתוכנית ההתנתקות. האלוף זאבי-פרקש, אמר אז כי תוכנית שרון לפינוי ההתנחלויות ברצועת עזה מתפרשת אצל הפלשתינים כ"ניצחון הטרור, וכזרז להגברת הפיגועים ולזינוב בכוחות צה"ל".

בדיון היום הביע ח"כ עמרי שרון תמיהה על כך שעד כה הוצגו הערכות פסימיות בדבר נסיגה מעזה, ושאל: "מה נשתנה היום?"

כזכור, ראש אמ"ן הדגיש בדיון הקודם, כי "בראייה של גורמים איסלאמיים בעזה, ייתכן שזה יגביר לגיטימציה לטרור".

הוא גם הזהיר אז, כי "הנסיגה מתפרשת על ידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי וכן גדודי אל-אקצה ככניעה לטרור ונותנת מוטיבציה להמשך פיגועים - על מנת להשיג הישגים מדיניים נוספים".