14 פלשתינים נהרגו ועשרות נפצעו בשני ימי פעילות צה"ל בצפון הרצועה

צה"ל סיים את מבצע "קשת יהונתן" בבית לאהיא, שנועד להרוס את מוקדי שיגורי הקסאמים מהרצועה

14 פלשתינים נהרגו ועשרות נפצעו ביומיים האחרונים בעיירה בית לאהיא, במהלך מבצע של צה"ל, שנועד להרוס את אתרי השיגור של רקטות הקסאם, ובעימותים שקדמו לו. לאחר שדחפורי צה"ל סיימו את עקירת הצמחיה באתרי השיגור, הסתיים בצהריים מבצע "קשת יהונתן", ומרבית הכוחות עזבו את איזור בית לאהיא.

מצה"ל נמסר, כי מרבית הנפגעים הפלשתינים, לפחות עשרה, הם חמושים שנפגעו מירי צלפים וממסוק קרב. על פי דיווחי הפלשתינים חמישה מתשעת ההרוגים אתמול היו חמושים וארבעה נוספים היו נערים שהתקהלו בזירת הלחימה. שלשום נהרגו חמישה פלשתינים בעימותים עם כוחות צה"ל שעות אחדות לפני תחילת המבצע. בתום המבצע נותרו כוחות מצומצמים פרוסים בעומק מסויים בתוך השטח הפלשתיני, מעבר לגדר המקיפה את ההתנחלויות בצפון הרצועה.

משימת הכוחות היא לזהות ולמנוע שיגורים חדשים של רקטות. בגיזרה סמוכה למבצע הצליחו הפלשתינים הבוקר לשגר רקטת קסאם אחת לעבר שטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים.

גם לאחר תום המבצע נמשכו העימותים באיזור בית לאהיא. פלשתינים ירו לעבר הכוחות טיל נ"ט והשליכו אבנים. קצין צה"ל נפצע באורח קל מאבן ופונה לטיפול רפואי. מלבדו, לא היו לצה"ל נפגעים במבצע. פלשתיני שניסה לטפס על טנק של צה"ל נורה ונפצע ברגלו.

המבצע, שהכוח העיקרי בו היה גדוד הסיור של חטיבת גבעתי, העונה לשם ההסטורי "שועלי שמשון", דחה ביום את טכס קבלת הצל"ש של היחידה, שביצעה בשנתיים האחרונות מאות מבצעים התקפיים בעומק רצועת עזה. אלוף פיקוד דרום, דן הראל, הגיע אחר הצהריים לשטחי הכינוס של היחידה סמוך להתנחלות ניסנית, והעניק את הצל"ש למפקד היחידה, סא"ל עופר וינטר. צל"ש אישי הוענק למפקד פלוגת הסיור בגדוד, סרן חזי נחמה, בן 26.

סרן נחמה, המפקד על הפלוגה מזה כשנה וחצי, נפצע לפני חצי שנה בקרב עם מחבל מבוקש במחנה הפליטים אל-בוריג', וחזר לאחר זמן קצר לפקד על הפלוגה. הוא זכה בצל"ש לאור "יכולת פיקודית בקרב, תוך הפגנת אומץ לב ודבקות במטרה".