המדינה עירערה על זיכוי יוסף חכמי מחלק מההאשמות ועל קולת העונש

חכמי נידון בבית המשפט המחוזי למאסר מצטבר של 6 שנים

המדינה מערערת בבית המשפט העליון על זיכויו של יוסף חכמי מניסיון להונות את מרכז ההשקעות בפרשת המלון בטבריה, על הרשעתו בפרשת הקמת מפעל התרופות בבית שאן ועל קולת העונש.

לטענת המדינה, היה מקום להרשיע את חכמי בפרשת בית שאן בניסיון לקבל במירמה 46 מיליון שקל, ולא 1.7 מיליון שקל, כפי שנפסק. הערעור הוגש היום (ג') לבית המשפט על ידי המשנה לפרקליטת המדינה, עו"ד יהושע רזניק, ועו"ד מיכה פטמן מפרקליטות מחוז תל אביב.

בעניין פרשת טבריה, טוענת המדינה, כי חכמי ביקש לאשר פרויקט לבניית מלון בטבריה בעלות של 133 מיליון דולר, וקיבל "אישור עקרוני". לדברי המדינה, כבר החלה בניית מנגנון המירמה, בניית חוזים כפולים וניפוח הפרשי חוזים עד לפער של %250, תוך שימוש באותם אישים וגופים כמו בפרשת בית-שאן.

המדינה טוענת, כי ביהמ"ש טעה כשקבע, כי פעולותיו של חכמי לגבי המלון בטבריה היו כשרות. המדינה טענה גם נגד קביעת בית המשפט כי הצלחת המירמה היא גורם חיוני להרשעה. לטענת המדינה, לא נדרשת הצלחה שכזו לצורכי הרשעה, ולא משנה אם בכוונת המדינה היה לאשר את הפרוייקט או לא.

השופט המחוזי עודד מודריק הטיל על חכמי עונש מאסר מצטבר של 6 שנים וקנס של 50 אלף שקל. על חברת חכמי נדל"ן נגזר קנס של 2 מיליון שקל