סקר "גלובס": קרב שקול במשאל ההתנתקות - 46% נגד, 45% בעד

שרון: איני רוצה לחשוב מה יקרה אם לא אנצח; דחיית התוכנית - ניצחון גדול לערפאת ולחמאס

יתרון של 1% למתנגדי תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה, אריאל שרון, בקרב מתפקדי הליכוד. כך עולה מסקר שערך אמש (ד') מכון המחקר של רפי סמית עבור "גלובס".

בקרב כלל המתפקדים, 46% מתנגדים, 45% תומכים ו-9% מתלבטים. 8% מהנשאלים סירבו למסור כיצד יצביעו. בקרב המתפקדים הבטוחים שיבואו להצביע במשאל ביום ראשון, הפער גדול בהרבה: 49% נגד התוכנית ורק 45% בעדה.

58% מהנשאלים סבורים ששרון לא יתפטר אם יפסיד במשאל, ורק 17% סבורים שיעשה זאת. 41% סבורים שיהיה רוב בעד התוכנית, בעוד 31% בלבד סבורים שהיא תידחה - נתון המצביע על פער בין הרצון לתמוך בשרון מחד לבין הכוונה להצביע נגד תוכניתו מאידך.

למרות הסקרים המצביעים על יתרון למתנגדי התוכנית, אמר היום (ה') שרון בראיונות רדיו: "אני אנצח במשאל. אני לא רוצה לחשוב לרגע מה יקרה אם לא".

לאור הסקרים המדאיגים, כינס הבוקר שרון את יועציו הקרובים להתייעצות דחופה, כדי לבחון דרכי פעולה לימים הקרובים. בלשכת שרון מאמינים כי "בליכוד הולכים עם האנדר-דוג", כך שאולי הסקרים דווקא יביאו שוב להיפוך המגמה.

בסביבת שרון כבר נשמעו ניצנים של ביקורת, סביב האופן בו התנהל הקמפיין. כמה מהגורמים כבר אינם שוללים את האפשרות שבסופו של דבר יישלף "נשק יום הדין" ושרון יאיים בהתפטרות, במקרה שלא יצלח את המשאל.

אלי לנדאו, ממקורבי ראש הממשלה, העריך בשיחה עם ynet שהפסד במשאל לא יביא להתפטרותו של שרון: "אם חלילה הליכוד לא יתמוך בתוכנית, לדעתי, על ראש הממשלה ללכת למשאל עם כולל, ולאחר מכן להביא את התוכנית לאישור הכנסת. עם כל הכבוד, הליכוד לא מחליט בשביל כל העם. זו דעתי כחבר ליכוד וכמצביע".

שרון החריף את התבטאויותיו לקראת המשאל. הוא האשים את יריביו בימין ב"שקרים ביודעין, גסות רוח וניבולי פה". את המתנחלים הגדיר "אנשים אמיצי לב, אולם סקטור קטן במדינת ישראל".

"אם הליכוד רוצה להנהיג את המדינה", אמר שרון, "הוא חייב לנהוג לפי האינטרסים של רוב הציבור, גם אם סקטור מסוים נפגע. אני בטוח שהימין הקיצוני לא יצליח להפיל שוב את ממשלת הליכוד".

לדעת שרון, הפסד במשאל פירושו "הניצחון הכי גדול של ערפאת והחמאס".

לדבריו, "הם נמצאים בהיסטריה. הם יודעים היום שהתכנית הזאת היא המכה הכי קשה להם מאז מלחמת העצמאות".