פז: סונול משיגה גבול בתחנת הדלק פז-טופז בצומת הכפר הירוק; נוהגת בצורה פרועה ודורסנית

בפנייה לבית המשפט נאמר כי תחנת פז-טופז נמצאת על ציר תחבורה ראשי, ומהווה תחנה אסטרטגית של פז

מפעילת תחנות הדלק פז פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על מפעילי תחנת התדלוק שלה פז-טופז בסמוך לצומת הכפר הירוק ברמת השרון משינוי המצב הקיים בתחנה מזה שנים ולהשיב את המצב לקדמותו.

לאחר קיום דיון במעמד הצדדים מבקשת פז מבית המשפט להורות על מינויה של חברת הבת שלה, ניתוב תחנות תדלוק, ככונס נכסים ומפעיל זמני של התחנה.

הבקשה הוגשה נגד מפעילי התחנה מזה כ-25 שנה מטעם פז, שניהם נכי צה"ל, ונגד סונול. בפנייה לבית המשפט טענה פז כי לפני ימים אחדים עקרו המשיבים או מי מטעמם את משאבות הדלק של פז המצויות בתחנה והתקינו במקומם, בשיתוף פעולה עם סונול, משאבות של סונול המחוברות למערכת התדלוק האוטומטית של סונול, המכונה דלקן.

לטענת פז סונול, החלה לספק לתחנה מוצרי נפט והיא משווקת מוצרים אלה בתחנה ועושה בה כבשלה. כמו כן, המשיבים עושים שימוש במיכליה של פז על מנת למכור דלק של סונול. פז טוענת כי סונול נוהגת בצורה פרועה ודורסנית ויש במעשיה משום השגת גבול, פגיעה בזכויות קנייניות של פז, התנהגות שלא בתום לב וגרימה להפרת חוזה בין פז לבין כספי ולוי.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי תחנת פז-טופז נמצאת על ציר תחבורה ראשי, מוכרת מידי חודש 850 אלף ליטר של מוצרי נפט ולפיכך מהווה תחנה אסטרטגית של פז.

השופט, יהודה זפט, החליט כי התיק יועלה ללשכתו לאחר השלמת הגשת טיעוני הצדדים, על פי תקנות סדר הדין האזרחי. (ת.א. 1811/04)